Čas zapomnění - Sharon Guskinová



PŮVODNÍ NÁZEV: The Forgetting Time
PŘEKLADATEL/KA: Radovan Zítko
ŽÁNR: Romány, Světová literatura
NAKLADATELSTVÍ: Euromedia Group, a.s. - Ikar
ROK VYDÁNÍ (v ČR): 2016
POČET STRAN: 352
VAZBA: Pevná (hardback) s přebalem

Děj: 

Noe se od chvíle, co se naučil mluvit, dožaduje vlastní maminky. Na tom by nebylo nic zvláštního, pokud by jeho matka neseděla u něj. Zároveň chce stále jít domů, i když doma je. Do všeho se vkládá Anderson, který se většinu svého života zabýval dětmi, které měly vzpomínky na život někoho jiného. A snažil se dokázat, že reinkarnace je reálná.



    „Noemku?“ Nepodíval se na ni. Tiše plakal do kolen. „Chci domů.“ „Jsi doma.“ „Chci svou mámu.“ „Jsem tady, miláčku.“ Podíval se stranou. „Tebe ne. Chci svou druhou mámu.“ „Já jsem tvoje maminka, zlato.“ Otočil se. Zkormouceným pohledem se jí zadíval do očí. „Ne, nejseš.“

Můj názor na knihu:


Příběh Noema je prokládán dalšími příběhy dětí (případů) z knihy doktora Jima Tuckera, Život před životem. V těchto krátkých příbězích je jasně vidět, že záleží na oblasti, kde daná rodina bydlí a jaké náboženství vyznávají, jelikož každá rodina na tento fakt reagovala odlišně. V reinkarnaci se věří ve dvou ze světových náboženství a to buddhismu a hinduismu. Jsou tam popsány případy ze všech koutů světa, například z Libanonu, Thajska, Turecka a mnoha dalších. 

Na začátku je příběh Janie, staré panny, která si nemůže najít partnera. Odjela na dovolenou, kde měla románek s ženatým podnikatelem, kterého už nikdy poté neviděla. Z tohoto románku vzešel Noe. Od chvíle, co se Noe naučil mluvit, se dožadoval své matky, Janie z toho byla zničená, vždyť ona je jeho matka, tak po kom se Noe shání? Nevěděla, co má dělat. Noe navíc každou noc křičel ze spaní, protože měl noční můru o tom, že ho někdo topí.

Ani ve školce to nebylo jednoduché. Učitelky si stěžovaly, že Noe je špinavý, smrdí a o Janie si myslely, že Noema zanedbává. To nebyla vůbec pravda. Janie se snažila seč jí síly stačily, aby svého syna 'nahnala' do koupelny. Jakmile na něj však pustila vodu, dostal šílený záchvat, během kterého Janie, kopal, kousal a nikdy se to neobešlo bez krvavých šrámů. Noe byl pak navíc hrozně vystrašený a odmítal se s Janie bavit.



V takových chvílích mi bylo Janie hrozně moc líto, nechápala, co se děje. A připadalo mi, že Noe ji víceméně týrá a má potřebu s ní manipulovat. Na druhou stranu byla na svého syna pyšná, už od mala skvěle ovládal názvy všech ještěrů a celkově byl velice vnímavý. 

Janie nakonec vzala Noema k psychiatrovi, který řekl, že nejspíše trpí bipolární poruchou. Jako milující matka se s něčím takovým ale smířit nemohla. Vyhledala doktora Andersona, muže, který se zabýval velkou část svého života reinkarnací. Příliš tomu nevěřila, ale viděla v tom naději, že její syn možná není psychicky nemocný. 

Janie se tak společně s Andersonem a Noemem dostanou až k domu Denise, které se před několika lety ztratil syn Tommy. Jak to nakonec všechno dopadlo, si budete muset přečíst sami, ale rozhodně to za přečtení stojí.



S žádnou postavou jsem neměla problém, všechny byly dobře popsané, ale přesto mi žádná z nich vyloženě nepřirostla k srdci. (tak teda ke kameni, jak všichni říkají...) Nevím, čím to je, pravděpodobně tím, že sama matka nejsem, ale knížka ve mě nevyvolala téměř žádné emoce a to u většiny knížek brečím jako želva. Každopádně mám v plánu udělat pokus a knížku podstrčit mamce, aby si jí přečetla a uvidím, jak zapůsobí na ní. 

Přesto jsem si celou dobu čtení, až na konec, užívala, příběh Noema byl napínavý a chtěla jsem vědět, jak to celé dopadne. Vložené příběhy byly milým oživením, ale... konec mi přišel zbytečně zdlouhavý. Knížka si celou dobu udržovala příjemné tempo, ale posledních 100 stran jako by se autorka zasekla a nemohla se pohnout dál. Závěr bych zkrátila na polovinu, možná i víc. Kdyby se tak stalo, nebyla bych nucena snižovat hodnocení, jelikož knížka se celou dobu jevila na plný počet hvězd.




Shrnutí:

Rozhodně nesouhlasím s prohlášením, že knížka je jenom pro ty, co věří na reinkarnaci. Já na reinkarnaci nevěřím, a přesto jsem si knížku užila. Je to dobrá knížka, jen jak jsem již zmiňovala, konec je zbytečně roztáhlý na moc stránek a já u něj umírala a modlila se za konec.

Knížka mě ale naladila na to, abych si o reinkarnaci zjistila víc a pokud někdy zase objevím knížku s podobným tématem, bránit se jí určitě nebudu.



Obálka:

Přebal je opravdu nádherný a nemám k němu sebemenší výhrady. Samotná knížka, na které jsou stromy, se mi líbí, ale není to něco, co by mě nadchlo. takže přebalu dávám 5 z 5 hvězdiček.

Obálky jiných zemí:






Hodnocení knihy:


Za příjemné chvíle strávené s touto knížkou děkuji nakladatelství Ikar. Pokud vás knížka zaujala můžete si ji zakoupit v Knižním klubu nebo dalších internetových knihkupectvích.

Žádné komentáře:

Okomentovat


© Nacházíte se na Fandom before blood CZ.
Úpravu šablony provedla Lucy Lillianne. Titulní obrázek vytvořila Fandom before blood CZ.
Optimalizováno pro Firefox.