Elita - Kierra Cass



35 Dívek vstupuje do paláce, jen 6 jich zůstane




PŮVODNÍ NÁZEV: The Elite
PŘEKLADATEL/KA: Jana Montorio Doležalová
NAKLADATELSTVÍ: CooBoo
ROK VYDÁNÍ ( v ČR ): 2015
POČET STRAN: 280
VAZBA: vázaná s přebalem



Anotace:

Třicet pět dívek přišlo do paláce soutěžit v Selekci. Všechny až na šest byly poslány domů. A jen jedna se provdá za prince Maxona a bude korunována princeznou Illey. America si pořád není jistá, kde leží její srdce. Když je s Maxonem, nechává se unášet jejich novou dech beroucí reakcí a nesní o ničem jiném, než být s ním. Ale kdykoliv vidí Aspena vykonávajícího práci strážce v paláci, je strhávána vzpomínkami na společný život, který si plánovali. Jak se skupinka zmenšila na Elitu, jsou ostatní dívky ještě odhodlanější získat Maxona - a Americe běží čas na rozhodnutí.
Právě když si je America jistá, že se rozhodla, zničující ztráta ji donutí znovu o všem začít pochybovat. A zatímco se snaží představit si budoucnost, agresivní rebelové odhodlaní svrhnout monarchii nabývají na síle a jejich plány by mohly zničit její šanci na jakýkoliv šťastný konec.


Můj názor na knihu:

Tak jak už jsem měla slíbeno z recenzí ostatních, America tu opravdu přebíhala od Aspena k Maxonovi, až to začínalo být otravné. Musím, ale říct, že jsem jí chápala. Vždycky se objevilo něco, kvůli čemu bylo nutné přehodnotit situaci a tak se z toho stal začarovaný kruh. Upřímně už jsem si po chvíli ani nepomatovala, proč se s kým nebaví, protože to bylo pořád něco.

Jinak jsem si říkala, že kdyby se Maxon na Americu vykašlal dřív 'přilezla' by za ním hned. Jenomže on za ní pořád chodil dával jí čas a ona se nebyla schopná rozhodnout. 

Jinak chvilky s Aspenem mě moc nebavily, ale nemůžu říct, že s Maxonem to bylo lepší... Nejzajímavější byly útoky rebelů, kterých podstatně přibylo.

Jinak mě vadil král a musím říct, že projekt Americy na zrušení systému kast se mi opravdu zamlouval.

Shrnutí:

Tento díl byl slabší, ale to jsem očekávala, takže mě to nijak nepřekvapilo. Trochu jsem si, nechci říct znechutila, ale prostě už jsem tolik nemusela Maxona. (Bože moc, moc doufám, že se to spraví a bude zase jako dřív.) Opravdu to rozhodování bylo sice celkem otravné, ale chápu, že se America chtěla rozhodnout spravedlivě.

Postavy:

U této recenze se o postavách trochu rozepíšu...


America - V tomto díle je sice trochu zmatená a hrozně nerozhodná, ale na druhou stranu ji chápu, protože se chce rozhodnout spravedlivě a navíc, když už se konečně nějakým způsobem rozhodne najednou BUM! objeví se tam něco, kvůli čemu situaci prostě musí přehodnotit.
Pokud se zrovna nezabývala Aspenem a Maxonem, řešila úkoly pro Elitu a musím říct, že svým projektem si mě získala.

Aspen - Můj názor na Aspena se nijak nezměnil... S Americou ho prostě nechci a tečka! :D Na druhou stranu Lucy... ( doufám, že to tak dopadne ♥ )

Maxon - Postava, která byla chvílemi super a chvílemi na zabití. V jednu chvíli jsem ho chápala a potom bych mu nejradši jednu vrazila. 

Mary, Anne a Lucy - Komorné Americy, které si nejde nezamilovat. America se k nim chová hezky a tak se ony chovají hezky k ní. Na konci se mi líbily snad úplně nejvíc a hrozně se na ně těším v První, protože už ten konec naznačoval, že to bude super. ♥

Král - Pro mě naprosto nesympatická bytost, která se mi znechucovala čím dál víc.

Královna - U ní nevím jestli jí mít nebo nemít ráda, doufám, že se v První konečně rozhodnu.

Celesta - Pro mě stále iritující postava, i když už ne tolik. V Elitě se prostě víc řešil Aspen, Maxon, America než ostatní soutěžící... I KDYŽ! v jednu chvíli bych jí nejradši uškrtila ( dneska mám nějak moc vražednou náladu :D ), kdo knížku četl určitě ví o čem mluvím.

Kriss - Pro mě v Selekci nenápadná postava, která se procpala v Elitě do popředí... a nemohu říct, že bych jí měla ráda...


Obálka:


Obálka vypadá opět naprosto úžasně. Takže nemohu dát jinak než 5 z 5-ti.



Hodnocení knihy:


Příští týden se můžete těšit na recenzi na třetí díl Selekce - První :)

Žádné komentáře:

Okomentovat


© Nacházíte se na Fandom before blood CZ.
Úpravu šablony provedla Lucy Lillianne. Titulní obrázek vytvořila Fandom before blood CZ.
Optimalizováno pro Firefox.