Marťan - Andy Weir


Je nejslavnějším mužem na Zemi. Až na to, že není na Zemi...


PŮVODNÍ NÁZEV: The Martian

PŘEKLADATEL: Michal Prokop

NAKLADATELSTVÍ: Euromedia Group, k.s. - Knižní klub

ROK VYDÁNÍ: 2015

POČET STRAN: 344




Anotace:
Je nejslavnějším mužem na Zemi. Má to však háček: není na Zemi…

Před šesti dny se Mark Watney jako jeden z prvních lidí prošel po Marsu. Teď je přesvědčený, že bude prvním člověkem, který tam zemře. Málem zahynul v prašné bouři a zbytek jeho posádky odletěl v domnění, že je mrtvý. Mark nemá jak odeslat zprávu, že přežil. A i kdyby se s lidmi na Zemi spojit dokázal, zásoby mu dojdou mnohem dřív, než by stačila dorazit pomoc. Mark se však nevzdává. Vyzbrojen pouze svým důvtipem, technickými dovednostmi a nevyčerpatelným smyslem pro humor, který se pro něj stane nejcennějším zdrojem síly, se pouští do tvrdošíjného boje o přežití. Jak zdolává jednu zdánlivě nepřekonatelnou překážku za druhou, začíná věřit, že by na cizí planetě přece jen mohl obstát. Jenže Mars mu ještě přichystá nejedno překvapení…

Strhující, podmanivý a přesvědčivý příběh o lidské nezdolnosti a vynalézavosti tváří v tvář beznadějné situaci obletěl celý čtenářský svět a ve všech zemích, kde vychází, sklízí nadšený ohlas.

Stručný obsah:

Mark Watney je astronaut, který zůstal na Marsu, poté co ho zasáhla anténa během bouře, kvůli které byla zrušena mise na Marsu, Ares 3, si posádka i velitelka myslí, že je Mark mrtvý a ukazují to i jeho přístroje. Mark, ale přežil a tak začíná jeho boj o život. A jeho nenávist k disku a vlastně všemu ze 70. let.
Houston ovšem brzy zjistí, že je Mark naživu, ale nemají mu to jak dát vědět, a tak si Mark myslí, že jeho jediná šance na záchranu je dostat se k Aresu 4, který je ale přes 30 000 km daleko, nakonec poupraví rover a dojede s ním k Pathfinderu, kde vezme komunikační zařízení a tak se konečně má jak domluvit s Houstonem, avšak ani tohle nevydrží moc dlouho a tak se Mark vydává na nebezpečnou cestu, před kterou musí přestavět rover a vlastně i tak trochu rozřezat Hab.


Můj názor:

   „Jsem v hajzlu. Tak zní můj kvalifikovaný názor. V hajzlu.“
   Podle všeho smrdím, jako když se skunk vysere na propocené ponožky. Dneska je nejšťastnější den mého života.
Možná si říkáte, proč sem dávám 2 citace, které spolu nesouvisí. No tohle je první a poslední věta ( trochu zkrácená ), která se objevila v knížce nebo spíš na začátku jednoho z nejúžasnějších příběhů, které jsem kdy četla. A co třeba...
Lepící páska funguje kdekoli. Lepící páska je kouzelná a měla by se uctívat.
Dobře nechávám toho, ale nejradši bych vám sem napsala celou knihu, protože to byla po dlouhé době kniha, u které jsem se smála ( jako nahlas, jo vážně představte si, že jsem tu knížku četla uprostřed nacpaného kempu ve stanu ). Byla tam akce, byl tam dokonalý humor zkrátka vše co dělá dobrou knihu, dobrou knihou, vlastně to nebyla jenom dobrá kniha. Byla to úžasná, fantastická a ano dovoluji si říct asi i nejlepší kniha kterou jsem zatím četla.

Hodnocení:




 5 hvězdiček, protože jak už jsem psala byla vtipná, vtáhla mě do děje a od začátku do konce jsem se nemohla od knihy odtrhnout.

Četli jste tuto knihu? Jak se vám líbila? Vše a ještě víc mi můžete napsat do komentářů :)
Budu ráda za každý komentář, sdílení nebo i odběr :)

*Verča*

1 komentář:

  1. Behom nasledujúceho týždňa by mi konečne mala prísť. Nepočula som na ňu zlý názor, rovnako aj od teba mala kladné hodnotenie takže sa strašne teším keď ju budem môcť čítať konečne už aj ja :)) (www.abookbae.blogspot.com)

    OdpovědětVymazat


© Nacházíte se na Fandom before blood CZ.
Úpravu šablony provedla Lucy Lillianne. Titulní obrázek vytvořila Fandom before blood CZ.
Optimalizováno pro Firefox.