Někdo cizí v domě - Shari Lapena

PŮVODNÍ NÁZEV: A Stranger in the
PŘEKLADATEL/KA: Jana Kunová
ŽÁNR: thriller
NAKLADATELSTVÍ: Knižní klub
ROK VYDÁNÍ (v ČR): 2018
POČET STRAN: 272
VAZBA: pevná s přebalem

Děj:

Karen a Tom Kruppovi jsou šťastní. Žijí v hezkém domě, rozumí si, vše se zdá ideální. Až do dne, kdy má Karen autonehodu. Jela příliš rychle v nebezpečné čtvrti, co tam vůbec dělala, proč si sebou nevzala žádné věci? 

Karen i Tom mají svá tajemství, která měla zůstat navždy skryta. Byli by ochotni kvůli nim zabíjet? Kromě jejich tajemství je tu další. Kdo se jim vloupává do domu a pohybuje s věcmi? 



Projede na červenou a stále zrychluje. Nemůže myslet. Další křižovatka - prožene se přes ni. Povolenou rychlost dávno překročila, ale je jí to fuk. Musí odtud pryč...

Můj názor na knihu:

Co jsem na knize ocenila je autorčina přímočarost. Nezabývala se zbytečnými popisy, což mi neskutečně vyhovuje. Navíc kapitoly byly krátké. Díky tomu se kniha dobře četla a příběh měl příjemné tempo. Děj je vyprávěn z pohledu hned několika postav, takže máte jasný obrázek, co se kde děje.

Karen mi z nějakého důvodu nesedla. Sice jsem ji chvílemi obdivovala, ale celou dobu na mě působila, až moc chladně. Ani jejich šílená sousedka, která nežije v zrovna šťastném manželství, ve mně žádný soucit neprobudila. Jediný, kdo na mě působil alespoň trochu dobře byl Tom, manžel Karen. Jistě, taky měl svá tajemství, ale kdo je nemá? 

Co mi vadilo, byl chybějící vývoj postav. V Dokonalé, kterou jsem četla předtím, byl vývoj opravdu znatelný. Ale tady nic. Žádná z postav mi nepřirostla k srdci, a za celou dobu nedošlo k sebemenší změně. Možná se jen můj pohled trochu změnil, kvůli několika odhalením, hlavně tomu závěrečnému. Přesto mi to nestačilo a po této stránce je příběh slabší.


Kniha po celou dobu graduje a nemohla jsem se dočkat toho velkého finále, které si autorka připravila. Když už jsem si myslela, že je to všechno a vydýchávala rozuzlení, přišla poslední stránka. Ta mě dorazila úplně. Ačkoliv nemám ráda otevřené konce, tady mi to nějak nevadilo a závěr je více než vydařený.

O knížce jsem se bavila s lidmi, kteří četli autorčinu první knihu, Manžele odvedle. Ti už z její druhé knihy tak nadšení nebyli. Hodně věcí se prý dá odvodit, jakoby autorka použila podobný vzorec. Já Manžele odvedle nečetla a možná právě díky tomu, jsem si knihu Někdo cizí v domě víc užila.


Shrnutí:
Jedná se o mé první setkání s autorkou a doufám, že ne poslední. Příběh byl promyšlený, měl spád, dobře se četl, bohužel slabinou této knihy jsou postavy. Jako odpočinková knížka na dva tři večery je ideální. Ale za mrazivý thriller bych ji nepovažovala.

Obálky jiných zemí:



Hodnocení knihy:



Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Euromedia Group. Knížku si můžete zakoupit na Knižním klubu.

Žádné komentáře:

Okomentovat


© Nacházíte se na Fandom before blood CZ.
Úpravu šablony provedla Lucy Lillianne. Titulní obrázek vytvořila Fandom before blood CZ.
Optimalizováno pro Firefox.