Můj psí život - Martin Čáp

PŮVODNÍ NÁZEV: - 
PŘEKLADATEL/KA: - 
ŽÁNR: Humor, Česká literatura
NAKLADATELSTVÍ: Cosmopolis
ROK VYDÁNÍ (v ČR): 2015
POČET STRAN: 224
VAZBA: paperback

Děj:

Příběh bígla Alberta z Rododendronu, chovatelské stanice, kde se společně se svými sourozenci narodil. Právě v chovatelské stanici se s Bertíkem poprvé setkáváme a začínáme sledovat jeho životní dobrodružství


Můj názor na knihu:

Příběh popisující život psa Bertíka je rozdělen do 50kapitol, které jsou obohaceny o krásné ilustrace. Knížka je psaná ich-formou. Díky tomu není těžké se do role Bertíka vžít a příběh si tak ještě více užívat.

Bertíka sledujeme od štěněte, až do doby, kdy má své vlastní potomky. Zjišťujeme jak se postupně seznamoval se svým 'dvounoháčem'. Kterého si díky radám od knírače Bena brzy ochočí. Jak to vypadá, když pes začne dospívat a musí se poddat svým pudům, i když ví, že páníček z toho nebude zrovna nadšený. Prožívá nespočet různých dobrodružství, které čtenáře zaručeně pobaví. A dozvídáme se i o tom, jakým způsobem přemýšlí pes při naprosto běžných situacích.
Nemohl prostě přenést před srdce, že z nás dvou jsem ten roztomilejší já. Proto musím přesně odhadnout dobu, kdy se ještě mohu nechat hladit a kdy už je lepší rychle dělat "oči laně střelené do boku", abych si vyžebral aspoň tři kousíčky, než mě zažene na místo.


Fáze Bertíkova života by se daly přirovnat k životu lidí. Jako štěně nic nechápal, byl zmatený, proč mu páníček za některé věci nadává, když on mu chtěl pomoct. Potom se bláznivě zamiluje do feny, po které touží psi z celého okolí a nakonec si najde fenu, se kterou má štěňata. Knížka končí hodně otevřeně a myslím, že Martin Čáp si nechal pootevřená vrátka, aby se k Bertíkovi mohl vrátit a dovyprávět jeho příběh.

Jedná se o moji druhou přečtenou knížku od autora, první byla knížka Čarodějka. Pokud bych měla tyto dvě knížky srovnat Čarodějka mi přišla možná o trochu zábavnější, ale to bude asi tím, že jsem vlastního psa nikdy neměla.

,,A jakpak se moje kočenka vyspinkala bez svého kocourka? No, kocourek také nemohl usnout, protože mu rovněž bylo smutno a chladno v jeho pelíšku." Napřed jsem měl vztek, že nejen volá nějaké zatracené kočce, ale ještě se stará o nějakého opelichaného kocoura, kterému je smutno a zima. O mě se má starat, když si mě pořídil, rozčiloval jsem se. Nehledě k tomu, že bez nejmenšího uzardění lhal, jako když tiskne. Páníček poklimbával už na kanapi u televize. Krk dám za to, že když zalehl do postele, usnul ještě dřív, než se stačil přikrýt. A to se prosím diskrétně nerozšiřuji o tom, že chrápal takovým způsobem, že jsem nemohl usnout!

Shrnutí:
Knížka je plná humoru a myslím, že si v ní své najdou jak malí tak velcí čtenáři. Je to skvělá odpočinková četba, kterou přečtete za jedno, možná dvě odpoledne a měl by si ji přečíst každý pejskař. Musím říct, že by mě zajímala podobná knížka z pohledu kočky. Myslím si, že by to bylo naprosto geniální a třeba se Martin Čáp ve své další knize zaměří právě na ně.

Obálka: 

Obálka je stejně jako ilustrace, od Pavla Koutského, v knížce vydařená. Co bych ráda vyzdvihla je kvalitní paperback. S knížkou jsem dost cestovala a měla jsem strach aby se nepoškodila, protože jsem ji vůbec nešetřila.


Hodnocení knihy:


Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Cosmopolis. Pokud se vám knížka líbila, můžete si ji zakoupit na e-shopu Grady.

Žádné komentáře:

Okomentovat


© Nacházíte se na Fandom before blood CZ.
Úpravu šablony provedla Lucy Lillianne. Titulní obrázek vytvořila Fandom before blood CZ.
Optimalizováno pro Firefox.