Hadrový panák - Daniel Cole

SÉRIE: Detektiv William Fawkes
PŮVODNÍ NÁZEV: Ragdoll 1
PŘEKLADATEL/KA:
ŽÁNR: Světová literatura, Thrillery, Detektivky
NAKLADATELSTVÍ: Knižní klub
ROK VYDÁNÍ (v ČR): 2017
POČET STRAN: 360 stran
VAZBA: pevná (hardback) s přebalem

Děj:

Detektiv Fawkes se dostává k případu, kdy je první nalezené tělo složeno ze šesti obětí. Na první pohled nemají nic společného, jedná se o různé rasy i pohlaví. Vrah detektivům zanechá drobné nápovědy jako jsou například jizvy na koleni. 

Aby neměli detektivové málo práce ještě je tu seznam. Seznam budoucích obětí, i s datem úmrtí, na jehož konci je samotný detektiv Fawkes.


Můj názor na knihu:

Ze začátku jsem měla problém se začíst. Až druhá polovina získá dobrý spád a já se nemohla odtrhnout. Oceňuji autorovu nápaditost ohledně vražd. Každá byla něčím zajímavá. Vrah se neustále motal okolo vyšetřovatelů, ale vždy na poslední chvíli unikl. Kvůli tomu se tým několikrát pohádal, protože se podezřívali z vynášení informací.

Případ Hadrového panáka je propojen s případem na kterém Fawkes dělal dříve. Jednalo se o Kremačního zabijáka, ten byl u soudu zproštěn viny. Fawkes to neunesl a na údajného vraha se vrhl ve snaze umlátit ho k smrti. Fawkes byl odtažen a vrah mohl svobodně odejít. Tato chyba stála život malou holčičku.

Čtenáři se dělí na dvě skupiny. Ty kterým se zakončení líbilo a ty, kterým to přišlo jako za vlasy přitažený nesmysl. Já patřím do první skupiny. Zakončení mi přišlo originální, trochu šílené, ale k příběhu to dobře sedělo.


Ačkoliv příběh nebyl vůbec špatný o všech postavách se to samé říct nedá. Netuším, kde se stala chyba. Sebevědomý, inteligentní, neřídí se rozkazy ostatních a dělá si co chce. To je přesně ten typ postav, který já naprosto zbožňuji. Sherlock, Doctor WHO, Jackaby, Dr. House... Detektiv William Oliver Layton-Fawkes (Wolf) mě ale vůbec nezaujal. Na začátku jsem k němu měla neutrální vztah, ale jak přibývaly přečtené stránky přišel mi čím dál více otravný. Vyvolával problémy, které nikam nevedly. Když se na to podívám zpětně jeho chování dává smysl, ale během čtení se mi jeho postava vůbec nelíbila.

Další postava, která mi většinu knížky drásala nervy byla Andrea. Bývalá manželka Fawkese. Kvůli své kariéře reportérky se chovala naprosto nelidsky. To bych ještě skousla, jako bezcitná mrcha by zapadla mezi mé oblíbené typy postav. Ale zhruba v polovině knihy došlo ke zlomu a začala se za vše omlouvat. Čímž u mě dost klesla. Prostě pokud chce být mrcha, ať jí je, ale až do konce.

Povězte mi, jestli vy jste ďábel, co jsem potom já?
Baxterová s Edmundsem byli podle mě nejlepší postavy celé knížky. Baxterová sice ke konci některé věci taky více dramatizovala, ale u ní se to vždy nějak vyvážilo. Edmunds byl nováčkem a nikdo jeho názor nebral příliš vážně. Jako jediný se ale do případu pořádně ponořil a za jeho prací byly vidět výsledky. Fawkes byl případem sice také pohlcen, ale až příliš, takže mu chyběl nadhled. Téměř všem postavám je blízký černý humor a ironie. To hodnotím kladně, jelikož to jsou věci, ve kterých se vyžívám. 

Doufám, že u nás vyjdou i další díly této série, což vzhledem k pozitivním ohlasům je dosti pravděpodobné. Protože minimálně kvůli Baxterové a příslibu dalšího úžasného případu si knížku ráda přečtu.


Shrnutí:
Co se týká případu byl opravdu skvělý. Dobře promyšlené, originální, brutální vraždy. Zajímavé propojení mezi oběťmi. Co se ale týká pozadí vyšetřování, z toho jsem už tolik nadšená nebyla. Stále dokola se omílal rozpadl Fawkesova manželství s Andreou. Když to bylo poprvé, říkala jsem si super, vím o postavách něco nového, ale když už po desáté zazněly ty samé argumenty...

Trojúhelník Fawkes, Baxterová a Andea se řešil hodně a nijak mě nebavil. Na druhou stranu soukromý život Edmundse mi přišel zajímavý. Možná, že kdyby se hlavní postavou stal on namísto Fawkese dala bych knížce plný počet hvězdiček, takhle jednu musím strhnout. 


Obálka:

Obálka je jednoduchá, sedí k příběhu, ale po dlouhé době se mi více líbí zahraniční obálka než naše. Takže 4 z 5hvězdiček. 

Obálky jiných zemí:

Nejvíce se mi líbí 1. obálka, která podle mě je ještě lepší než naše česká.



Hodnocení knihy:


Za reading copy děkuji nakladatelství Euromedia Group. Hadrového panáka si můžete zakoupit na e-shopu Knižní klub.

Žádné komentáře:

Okomentovat


© Nacházíte se na Fandom before blood CZ.
Úpravu šablony provedla Lucy Lillianne. Titulní obrázek vytvořila Fandom before blood CZ.
Optimalizováno pro Firefox.