Falešný román - Magdalena Mintová

PŮVODNÍ NÁZEV: - 
PŘEKLADATEL/KA: -
ŽÁNR: Česká literatura, romány
NAKLADATELSTVÍ: Knižní klub
ROK VYDÁNÍ (v ČR): 2017
POČET STRAN: 272
VAZBA: pevná (hardback) s přebalem

Děj:

Příběh rozmazlené Emy, která si celý život žila v luxusu. Když jí bylo 28 její otec chtěl aby se začala osamostatňovat. Vymyslela si, že píše detektivní román a bude se živit jako spisovatelka. Její otec, ale shodou náhod její lež prohlédne a tak ji vystěhuje z rodinného sídla a odstřihne od peněz. Ema, která se nikdy o nic nemusela starat si tak musí začít vydělávat a naučit se fungovat ve světě, kde za ni všechno nezařídí její rodiče.

Můj názor na knihu:

Kniha je psána stylem deníkových zápisků, občas je den rozdělen na více částí, prostě jak se Ema dostala k psacímu stroji. Nevím proč a přišlo mi to díky tomu ještě více realistické. Když byla doma a nudila se napsala třeba tři zápisy, pak ale měla hodně náročný program a tak udělala obsáhlejší zápis až po dvou, třech dnech. 

Věřím, že se lidé rozdělí na dvě skupiny. Jedni budou Emu zbožňovat a fandit, aby se jí podařilo ulovit bohatého manžela, druzí ji budou nesnášet prostě z principu, že je naivní a rozmazlená. Já se řadím k první skupině a Ema mi zkrátka přirostla k srdci.

Takhle opuštěná jsem naposledy byla na dětském táboře, kde se se mnou nikdo nechtěl kamarádit, protože jsem jim připadala rozmazlená; hlavní důvod ale stejně byl, že mi záviděli moje oblečení. Ale psychicky mě to nepoznamenalo. Ještě pochybuju, že mě otec poslal do tohohle bytového Brixenu proto, že by mi záviděl moje oblečení. (I když člověk nikdy neví.)


Ze začátku jsem Emu brala jako člověka, který si bez služky má problém dojít i na záchod. Po tom, co ji otec vyhodí z domu nemá na výběr. Musí se postavit na vlastní nohy. Vždycky když už jsem si myslela, že se jí to povedlo a něco zvrtlo. Třeba když místo klidné návštěvy u babičky začala ve dveřích žebrat o peníze.

Přesto mě bavilo sledovat její menší úspěchy, třeba když si poprvé bez cizí pomoci vyprala. Ano, sice to skončilo růžovou pohromou, ale stejně, byl to krok dopředu. Také bylo zajímavé sledovat změnu jejího pohledu na peníze. Dříve považovala 13 000 jako krásnou cenu za šaty, zjistila ale že vydělat takové peníze není vůbec jednoduché. Za zlomový bod považuji to že si našla práci v časopise, v tu chvíli jsem na ní byla opravdu hrdá.

Vedle boje s otcem a financemi Ema bojovala ještě se svými přáteli. Hlavně nejlepší kamarádkou. Té vadí, že jí Ema 'kecá' do vztahů. I když to s ní Ema myslí dobře nevolí nejlepší způsob jak své kamarádce radit. Vím že přátelé do života patří a stejně tak hádání s nejlepší kamarádkou, přesto jsem měla pocit, že se tomuto tématu autorka nemusela věnovat až tolik.

Jestli mám skončit jako stará panna, co okrádá vlastního otce o jídlo, tak aspoň s horkou čokoládou! 

Shrnutí:

I přes její rozmazlenost jsem si Emu oblíbila. Při snaze postavit se na vlastní nohy i získání vysněného bohatého manžela jsem jí fandila. Sice jsem si párkrát řekla, že to nemůže myslet vážně, ale podařilo se mi do role Emy vžít a převážně jsem se skvěle bavila.

Falešný román je v podobném duchu jako trilogie Aristokratka. Knížka je plná cynismu a autorka píše hodně čtivě. Jen tentokrát máme jako hlavní hrdinku rozmazlenou holku, kterou tatínek odstřihl od peněz. Je to příjemné, zábavné odpočinkové čtení. A těším se na druhý díl, protože ten konec... nutně potřebuji vědět, co bude dál!


Obálka:

Obálka je naprosto úžasná. Krásná barva, která ladí se jménem autorky, obrázky které sedí k příběhu. 5 z 5hvězdiček.



Hodnocení knihy:

Za poskytnutí knížky děkuji nakladatelství Euromedia. Pokud vás příběh Emy zaujal, knížku si můžete zakoupit na stránkách Knižního klubu.

Žádné komentáře:

Okomentovat


© Nacházíte se na Fandom before blood CZ.
Úpravu šablony provedla Lucy Lillianne. Titulní obrázek vytvořila Fandom before blood CZ.
Optimalizováno pro Firefox.