Tak to je, tak to bude - Sharon J. Bolton

PŮVODNÍ NÁZEV: Like This, For Ever
PŘEKLADATEL/KA: Martin Verner
ŽÁNR: Světová literatura, Thrillery
NAKLADATELSTVÍ: Domino
ROK VYDÁNÍ ( v ČR ): 2016
POČET STRAN: 496
VAZBA: vázaná (hardback) s přebalem

Děj:

Volné pokračování  série Lacey Filnt.
V Londýně se začínají ztrácet malí chlapci. Jejich těla bývají po pár dnech nalezena bez několika litrů krve u Temže, všem na očích. Barney je těmi vraždami posedlý, má ale další tajemství, se kterým se rozhodne svěřit své sousedce Lacey Flintové, která se zotavuje z předchozího případu. Vrahova brutalita se stupňuje a celé město propadá panice...


 Názor na knihu:

Když mi knížka přišla domů, docela jsem se vyděsila. Tohle mám přečíst? Vždyť to má 500 stránek. Ne, že bych něco měla proti tlustším knížkám, to vůbec, ale vážně mě to trochu vyděsilo. Představa, že se prokousávám pěti set stránkami textu, který mě nebaví, je moje noční můra.

Knížka je rozdělena na tři části. V První části jsme uváděni do příběhu a vzájemných vztahů hlavních postav, které na začátku vypadají, že nemají nic společného. Druhá část už se více věnuje vrahovi o dopadu jeho 'řádění' na jednotlivé postavy a Třetí část už se zabývá nalezením vraha.

Kniha má celkem čtyři dějové linky, které se prolínají. První je o Barneym, žije sám s otcem, snaží se najít svoji matku, o které si myslí, že to opustila. Je mu 11 let, což je přibližný věk všech chlapců, kteří byli uneseni a poté zavražděni. Kapitoly s ním jsem měla nejradši. Na svůj věk je velice inteligentní a přemýšlivý.

Druhá se týká Lacey Flintové, o které celá série je. Tak to je, tak to, bude je již třetím dílem, což jsem samozřejmě nevěděla. Myslím, že není nutné předchozí díly číst, občas na ně sice byly narážky, ale do příběhu nijak hluboce nezasahovaly. Lacey je policistka, která je zrovna na 'dovolené' a zvažuje, jestli se chce k policii ještě vůbec vrátit. Shodou náhod je do případu zapojena, což se ale nelíbí hlavní vyšetřovatelce Daně Tullochové.


Třetí dějová linka nás provede průběhem vyšetřování a sleduje hlavní vyšetřovatelku Danu Tullochovou a její tým. Poslední je z budoucnosti, rozhovory vraha z psycholožkou. Kapitol bylo málo a napočítali byste je na prstech jedné ruky, byly zároveň velice krátké, zhruba jedna stránka, ale přesto vzbuzovaly pocit neklidu a docházelo vám, že s tou osobou je něco hodně špatně.

Musím říct, že i přes to, že knížka není komická, jednou jsem se musela zasmát naivitě lidí. Těla se nachází bez pár litrů krve, co by to tak mohlo být? Ano, pojďme vykoupit všechen česnek a z kostela seberte co nejvíc svěcené vody, protože to vás zaručeně ochrání před sériovým vrahem. A hlavně nezapomeňte usínat s dřevěným kůlem pod polštářem, protože co kdyby náhodou...

Autorka se nebála zajít do detailů, které byly občas až nechutné, ale to dělalo příběh uvěřitelnější a kdyby mi někdo řekl, že je knížka autobiografie několika osob, věřila bych tomu. Vedle hlavního příběhu se objevovaly kapitoly o osobním životě hlavních i několika vedlejších postav, nic nezůstalo nevysvětlené a na konci do sebe vše zapadlo.

Už od začátku knížky jsem byla nadšená. Moje nadšení se stále stupňovalo (jak jste mohli sledovat v příspěvcích na instagramu), ale ke konci vše ukazovalo na jedinou možnost a já jsem si říkala: ,,Ne prosím to ne, to mi nemůžete udělat, vždyť takhle teď končí každý druhý thriller...prosím, tohle ne'' a s takovým koncem bych se po tom, co autorka předvedla, prostě nespokojila. Potom v posledních pár stránkách nastala hromada zvratů a já začala jásat, protože autorka vymyslela perfektní, opravdu PERFEKTNÍ rozuzlení.


Shrnutí:

Tak to je, tak to bude je úžasná knížka a těším se, až si od autorky přečtu její předchozí knížky. Nejspíš si vzpomínáte, jak jsem jednu dobu vychvalovala Spouštěč, ten je oproti této knize jen slabý odvar. Autorka dokáže čtenáře upoutat a píše tak, aby se od knížky nedalo jen tak odejít, já jsem ji přečetla za 2 dny, což je na mě úctyhodný výkon, když si uvědomím, jak mi to trvá u ostatních mnohem tenčích knížek. Knížka bude mít v knihovničce čestné místo. Doufám, že jsem vás alespoň trochu navnadila a věřte mi, budu na ní pět ódy ještě hodně dlouho.



Obálka: 

Obálka je podařená a vystihuje atmosféru celé knížky. Jinak uvnitř nic výjimečného po grafické stránce nehledejte, ale myslím, že příběh vám bude dokonale stačit.

Obálky cizích zemí:




 Hodnocení knihy:



Za možnost přečtení děkuji nakladatelství Domino, knížku si můžete zakoupit ZDE.


Žádné komentáře:

Okomentovat


© Nacházíte se na Fandom before blood CZ.
Úpravu šablony provedla Lucy Lillianne. Titulní obrázek vytvořila Fandom before blood CZ.
Optimalizováno pro Firefox.