Konec léta - Anders de la Motte

PŮVODNÍ NÁZEV: Slutet på sommaren
PŘEKLADATEL/KA: Helena Matochová
ŽÁNR: Thrillery
NAKLADATELSTVÍ: Knižní klub
ROK VYDÁNÍ (v ČR): 2018
POČET STRAN: 352 stran
VAZBA: pevná (hardback) s přebalem

Děj:

Veronica vede ve Stockholmu skupinová sezení, pro osoby, kteří se vyrovnávají se ztrátou někoho blízkého. Na sezení se seznámí s mužem, který má s Veronicou až moc podobné trauma. 20 let staré zmizení malého chlapce, po kterém zbyla pouze modrá bota...


Můj názor na knihu:

V prologu očima pětiletého chlapce sledujeme jeho honbu za králíčkem, která ho zavede pryč z jejich pozemku až na pole. Záblesk červené, zoufalé volání matky a pak už nic... Právě prolog byl napsán naprosto skvěle. Je to neskutečně poutavý začátek, který vás vtáhne do děje. Co mě ale trochu mrzelo bylo, že příliš nezapadal do zbytku příběhu a čtenáře ještě více zmate.

Kniha střídá dvě časové roviny. První je ze současnosti. Veronica se snaží zjistit, co vše se před dvaceti lety odehrálo. Tato rovina je velice dynamická. Je v ní hodně akce, napětí a nečekaných zvratů. Druhá rovina se odehrává v létě, kdy malý Billy zmizel. Dozvídáme se tak o vyšetřování, chování rodiny a lidí z vesnice. Další plus jsou vcelku krátké kapitoly a čtivý styl autora, díky čemuž knížka rychle utíkala.

V knize nenajdete zbytečně sáhodlouhé popisy. To ale neznamená, že by vás autor o něco ochudil. Na pár řádcích dokázal vše popsat a zapůsobit na všechny smysly. Místy jsem si opravdu přišla, jako kdybych příběh prožívala s hlavní hrdinkou. Například, když byla v jeskyni, po kolena v ledové vodě, cítila jsem jak mě obklopuje chlad a možná i panika.


Zajímavým prvkem v celé knize jsou krátké dopisy, náhodně rozmístěné mezi kapitoly. Ze začátku nechápete jaký mají smysl. Jakmile se ale pročtete na konec, získají důležitou roli. Pak jsem je sice v knížce zmatečně hledala, ale mělo to své kouzlo.

Hlavní postava Veronica, dříve Vera, je perfektně vykreslena. Na konci knížky máte pocit, jako byste ji znali celý život. Ačkoliv nebyla zrovna ztělesněním duševního klidu, její chování dávalo smysl. Pokud něco udělá, autor vám buď předem nebo později dá vysvětlení a nenašla jsem v knížce žádná hluchá místa.

Vedlejší postavy, mě ale tolik nenadchly. Především Veřina strýce jsem nemohla vystát. Byl neskutečně arogantní, neměl žádné vychování a na venkově v podstatě vládl strachem. Většina lidí u něj pracovala a bála se mu vzepřít, aby nepřišli o práci, nebo se něco někomu nestalo.

Závěr knihy byl velkolepý. První polovina knížky sice měla úchvatné tempo, ale druhá polovina to dovedla k dokonalosti. Ta měla ještě větší spád a nemohla jsem se od ní odtrhnout. Rozuzlení dobře zapadlo mezi zbývající dílky příběhu a vše až na prolog dávalo smysl.



Shrnutí:

Jedná se o mé první setkání s tímto švédským autorem. Už podle anotace a obálky vypadala knížka naprosto úžasně. Poslední dobou mám na thrillery štěstí, po Zmizelých z Cooley Ridge přišla tato pecka a knížku nemohu dostatečně vynachválit. Bylo to akční, temné, promyšlené nevěděla jsem komu věřit a ještě k tomu skvělý závěr!

Knížku vám rozhodně doporučuji. Ideálně, pokud máte rádi spletitá rodinná tajemství a nepotřebujete mít v knize hromadu krve. Protože se jedná o úžasný thriller, ve kterém až do konce nevíte komu můžete a nemůžete věřit.

Obálka:

Myslím si, že budete souhlasit, když řeknu, že obálka je opravdu nádherná. Má takový lehce tajemný nádech a na první pohled zaujme. 

Obálky jiných zemí:


Hodnocení knihy:

Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Euromedia Group, pokud máte rádi thrillery, knížku si objednejte na Knižním klubu, nebudete litovat.

Žádné komentáře:

Okomentovat


© Nacházíte se na Fandom before blood CZ.
Úpravu šablony provedla Lucy Lillianne. Titulní obrázek vytvořila Fandom before blood CZ.
Optimalizováno pro Firefox.