Ďábel - Donald Ray Pollock

PŮVODNÍ NÁZEV: The Devil All the Time
PŘEKLADATEL/KA: Jakub Kalina
NAKLADATELSTVÍ: Moba
ROK VYDÁNÍ ( v ČR ): 2014
POČET STRAN: 280
VAZBA: Hardback s přebalem

Anotace:

Kdo vraždí nevinné stopaře? Je americký šerif skutečně ochráncem zákona a nedostudovaný kazatel ctnostným mužem? Jak silná je touha po spravedlnosti a jakou roli hraje v našem životě náhoda? Výjimečné krimi, thriller a velký americký román, který zobrazuje osudy několika bizarních postav, propojené ve strhující příběh z drsného amerického venkova, v němž nechybí ty nejhorší zločiny, jakých je člověk schopen.


Můj názor na knihu:
V knize se nám prolíná několik příběhů, které se na konci propojí. ( Možná vám to připomíná Sněží, sněží... ) Ale tady příběhy nejsou odděleny.
Kniha začíná v roce 1945, kdy se vrací z války voják Willard. Ve válce zažil hrozné věci, například viděl jak Japonci stáhli zaživa jednoho vojáka a tak je značně traumatizovaný. Při cestě domů z války se zastaví v Dřevěné lžíci, kde pozná dívku Charlotte. Jeho matka, si ale přeje, aby se oženil za silně věřící dívku Helen, která se ale podobá své babičce...což byla nejošklivější žena. Willard se proto vrací do Dřevěné lžíce a požádá Charlotte o ruku. Potom máme časový skok, po kterém Helen i Willard už mají děti. No a konečně už 'začíná' to trochu brutální... Máme tu zabíjení zvířat a dokonce i vraždy.

Poté se nám do knihy přimíchá další příběh a to konečně ten, o kterém nám vypráví anotace. Vraždy stopařů. Máme tu fotografa, který fotí to by vás nenapadlo, co :-D zvláštní fotografie, když jsem si četla podrobnosti prvního 'focení' tak jsem si řekla jenom WOW, autor to má opravdu hodně promyšlené a uvažovala jsem nad tím, jak ho něco takového vůbec napadlo.

Až v třetí části knihy se nám objevuje poslední příběh, který je už od začátku propojený s tím prvním. Preston Teagardin je kněz, ovšem i on má své temné tajemství. Opět nějaká ta vražda...

Na konci se všechny příběhy propojí. Kniha mě napínala až do konce, protože to byla jedna z knih, kde skoro nic není předvídatelné a autor vám to každou chvíli dokazuje.


Shrnutí:
Byla to vcelku brutální kniha, která vás vtáhla do děje a až do konce nepustila. Já jsem ji, ale četla celých 8 dní. Za vinnu to dávám mojí únavě, protože jsem chodila ze školy domů polomrtvá.

Postavy:
Dneska tu nebudu vypisovat všechny postavy, protože všechny se dají shrnout jedním slovem - ZLO.
Všechny hlavní postavy ho sobě měli.

U tohoto kostela není kniha focena náhodně. Je to totiž TEN kostel, kde byla napsána Ďáblova bible.
Obálka:
Obálka se ke knize opravdu hodí. Je tajemná, stejně jako kniha, takže u mě má 5 hvězdiček.

Hodnocení knihy:




Žádné komentáře:

Okomentovat


© Nacházíte se na Fandom before blood CZ.
Úpravu šablony provedla Lucy Lillianne. Titulní obrázek vytvořila Fandom before blood CZ.
Optimalizováno pro Firefox.