Manželský pakt - Michelle Richmond

PŮVODNÍ NÁZEV: The Marriage Pact
PŘEKLADATEL/KA: Rajka Marišinská
ŽÁNR: Thriller, Román, Světová literatura
NAKLADATELSTVÍ: Domino
ROK VYDÁNÍ (v ČR): 2017
POČET STRAN: 503
VAZBA: pevná (hardback) s přebalem

Děj:

Příběh manželského páru Jakea a Alice, kteří jsou shodou náhod vybráni jako noví členové tajné organizace Pakt. Pakt má zajistit šťastné a dlouhotrvající manželství pomoci souboru pravidel/zákonů - Manuálu.

Za porušení pravidel následují tresty a za opakované porušení se tresty násobí. Ze zajímavého svatebního daru od cizince se stává noční můra. Z Paktu se nikdo živý nedostane, ale žít pod jejich dozorem je téměř nemožné.


Můj názor na knihu:

Hned na začátku bych chtěla vyzdvihnout věc, která není poslední dobou u knížek, které čtu běžná. Příběh vyprávěný z pohledu muže. Možná je to jen můj pocit, ale snad všechny knížky jsou teď z pohledu dívky/ženy nebo třetí osoby. Myslím si, že i to byl jeden z důvodů, proč ode mě knížka dostala tak vysoké hodnocení.

Další věcí, která se mi na knížce líbila byly dobře sestavené kapitoly. Jednak nebyly snad nikdy delší než 10 stránek a vždy byly proloženy kratšími 2-3stránkovými. Pro mě je tohle naprosto ideální. Ozvláštněním děje bylo pár kapitol z minulosti, které příběh hezky dokreslily.

Nepotřebuji ho ani rozbalovat a vidím, že jde o knihu.
,,To jsi nemusela. Vždyť jsi mi právě dala dárek k narozeninám.''
Alice si mě zkoumavě přeměří. ,,Ty jsi pořád ještě nedočetl Manuál, viď?''
,,Je to moc dlouhý čtení.''
,,Dárky věnované ke zvláštním příležitostem jako např. Den sv. Valentýna, by neměly být počítány jako náhrada povinného měsíčního dárku,'' přednese.  

Knížka by se dala pomyslně rozdělit na dvě části. V první se seznamujeme s životem Jakea a Alice. Vidíme jak krásný by měli život, pokud by se na ně Pakt nezaměřil. Jsou to hodně rozdílné bytosti. Alice je impulsivní bordelářka s hromadou obsesí. Naproti ní Jake je hodně rozvážný. Oba ale jsou ochotni pro toho druhého udělat cokoliv.

Pro Alici i Jakea je jejich práce hodně důležitá. Alice pracuje v právnické firmě, kde se snaží více prosadit a vkládá do toho vše. Dříve zpívala v kapele, ale po tom co se seznámila s Jakem se rozhodla usadit. Přesto se v ní jednou za čas probudila ta stará Alice, která žila hudbou a chtěla se hlavně bavit. Jake je terapeutem a na pacientech mu opravdu hodně záleží. S některými jsme se dokonce měli možnost blíže seznámit.

V druhé části si čtenář společně s manželským párem uvědomuje, že Pakt nebude jen mírumilovná organizace snažící se zajistit šťastné manželství. Pravidla a tresty, které doposud považovali za úsměvné se změní v krutou realitu během které budou bojovat o život.

Pakt vznikl s dobrým úmyslem. Dlouhé a šťastné manželství, které nic neohrozí. Bohužel se k moci dostali lidé, kteří se vyžívali v utrpení druhých a tak se z dobré myšlenky stalo zlo.


Shrnutí:
Michelle Richmond stvořila skvělý nepředvídatelný příběh plný teroru, strachu o život, ale i lásky. Knížku bych doporučila všem milovníkům psychothrillerů, protože tohle šílenství si nemůžete nechat ujít.

Pro mě se poslední dobou stalo Domino zárukou dobré knihy. Jsou to sice celkem bichle a vždy se děsím abych je nečetla až do Vánoc, ale zatím mě pokaždé chytly a nemohla jsem se od nich odtrhnout.


Obálka:

Obálka je nádherná, jednoduchá a vystihuje děj. Za mě 5 z 5 hvězdiček. 

Obálky jiných zemí:





Hodnocení knihy:

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Domino. Pokud vás knížka zaujala stejně jako mě, můžete si ji zakoupit na jejich e-shopu. 

Žádné komentáře:

Okomentovat


© Nacházíte se na Fandom before blood CZ.
Úpravu šablony provedla Lucy Lillianne. Titulní obrázek vytvořila Fandom before blood CZ.
Optimalizováno pro Firefox.