Kečupová mračna - Annabel Pitcherová


Udělala jsem něco špatnýho. A chcete vědět, co je nejhorší? Ono mi to prošlo!


PŮVODNÍ NÁZEV: Ketchup clouds
PŘEKLADATEL/KA: Jan Březovský a Tereza Nuckollsová
NAKLADATELSTVÍ: Slovart
ROK VYDÁNÍ ( v ČR ): 2015
POČET STRAN: 270
VAZBA: Brožovaná (paperback)






Anotace:

Patnáctiletá Zoe tráví noci neobvyklým způsobem: v zahradní kůlně píše dopisy Stuartu Harrisovi, usvědčenému vrahovi odsouzenému k trestu smrti, toho času v texaské věznici. Je přesvědčená, že jen on může pochopit její neobvyklý příběh. O jejím tajemství nemá nikdo v okolí ani zdání, přesto se rozhodla svěřit ho papíru, v naději, že tak odčiní své chyby. 


Můj názor na knihu:

Hned po koupení jsem se hrozně moc těšila, až se do ní pustím, protože anotace zněla opravdu skvěle. Hlavní hrdinka mi byla hned po pár stránkách velice sympatická. Byl zde zastoupený černý humor, který já mám ráda a i forma dopisů mi vyhovovala, takže se jí do budoucna bránit určitě nebudu.

Teď už přejdeme k samotnému příběhu. Zoe (přezdívka, kterou si dala, aby ji nebylo možné odhalit) je normální holka, která má přísnou výchovu, a tak je neskutečně šťastná, když jí rodiče dovolí jít na párty k nejhezčímu a nejoblíbenějších klukovi na škole. Při příchodu se seznámila se starším klukem, který vypadal, že na párty vůbec nepatří. Nevěděla, jak se jmenuje, ale neskutečně dobře si rozuměli, potom ji ale odtáhla pryč její nejlepší kamarádka. Zoe potom tajemného kluka hledala naprosto všude, bohužel ho nikde nenašla. V tu chvíli se nám na scéně objevuje opilý Max a s ním přicházejí problémy...

O téměř dva roky později si najde Zoe vraha, který se právě nachází v cele smrti a rozhodne se mu svěřit se svým příběhem, který prokládá aktuálními informaci ze svého okolí, které celý děj doplňují.

Víc vám o ději neřeknu, protože cokoliv dalšího by Vám kazilo čtenářský zážitek a to já rozhodně nechci.


Shrnutí:

S knížkou jsem byla velice spokojená, byla to zábavná četba, kde se ovšem objevily i ne příliš veselé věci. Kniha se četla opravdu dobře a ani milostný trojúhelník knihu nepokazil, ALE za ten konec by si autorka zasloužila pánví po hlavě... Ona to nemohla v klidu ukončit, a tak přidala dopis, který nikdy nebude doručený a hned po napsání bude zničený (u jeho čtení jsem si celkem dost pobrečela), a potom to zakončí zápiskem z deníku sestry 'Zoe', který jsem ani nedočetla, protože jsem si nechtěla zkazit dojem z knihy a nejsem si jistá, jestli si ho vůbec někdy přečtu.

Postavy:


Zoe- Holka, u které jsem chvílemi nechápala její myšlenkové pochody typu 'Miluju tohohle kluka, takže budu chodit s jeho bratrem'... taky v tom nevidíte naprosto žádnou logiku? Jinak, ale byla vtipná a celkem inteligentní, takže jsem s ní neměla nějak extra velký problém.

Max- Trochu natvrdlý kluk, který se snaží se tvářit, že nikoho nepotřebuje a všechno zvládne sám, protože ON je ten nejlepší. Ovšem, když se se Zoe sblíží začneme pomalu poznávat jeho pravou povahu (jako když loupete cibuli a při sloupnutí každé vrstvy se dozvíte něco nového a překvapujícího :D)

Aaron- Záhadný, vtipný, zkrátka úžasný, to se jinak prostě říct nedá. Snad každá holka by ho chtěla (nebo se tu najde někdo, kdo má radši Maxe?). Na druhou stranu i on měl chvíle, kdy byl na zabití.

Obálka:

Je opravdu zajímavá, hlavně ti ptáčci na boku dodávají knize nevšední nádech, takže bych jí dala 4,5 z 5-ti hvězdiček.



 Obálky v dalších zemích:




Hodnocení knihy:


Kniha byla perfektní až na ten konec, který mě zkrátka nutí jí snížit hodnocení.

Zdroj fotek: #, #



Žádné komentáře:

Okomentovat


© Nacházíte se na Fandom before blood CZ.
Úpravu šablony provedla Lucy Lillianne. Titulní obrázek vytvořila Fandom before blood CZ.
Optimalizováno pro Firefox.