Selekce - Kierra Cass


35 dívek, 1 princ, životní šance



PŮVODNÍ NÁZEV: The Selection
PŘEKLADATEL/KA: Jana Montorio Doležalová
NAKLADATELSTVÍ: CooBoo
ROK VYDÁNÍ ( v ČR ): 2014
POČET STRAN: 288
VAZBA: vázaná s přebalem









Anotace:

Pro třicet pět dívek je Selekce životní šancí. Příležitostí k útěku od života, který jim byl stanoven od narození. Být obklopena světem třpytivých šatů a drahocenných šperků. Žít v paláci a soutěžit o srdce krásného prince Maxona. Ale pro Americu Singerovou je Selekce noční můrou. Znamená to pro ni otočit se zády ke své tajné lásce Aspenovi, který je o kastu níž než ona. Nechce se jí odejít z domova a vstoupit do nelítostné soutěže o korunu.
Pak America potká prince Maxona. Postupně začne zpochybňovat všechny plány, které si předsevzala – a uvědomí si, že život, o kterém vždycky snila, si už nemůže v porovnání s budoucností představit.



Můj názor na knihu:

America žije v zemi Illei, pochází z páté kasty. Je zamilovaná do Aspena, který je ale šestý. Aspen se stará o celou svojí rodinu, protože jeho otec zemřel. Americe domů přijde dopis s přihláškou do Selekce. Selekce je soutěž, kde se 35 vybraných dívek z celé země uchází o srdce prince, nakonec zůstane jen jedna, ta se stane První, manželkou prince a královnou. Průběh první poloviny knihy se mi moc líbil. Palác byl nádherně popisován a až na Celestu, bože jak já jí nesnáším, se mi tam všichni líbili. America se chovala úžasně jak při prvním tak i při druhém útoku rebelů na palác. Byla jediná, kdo se staral o své poddané, byla jediná, kdo měl svůj vlastní styl, byla zkrátka jedinečná. A potom.... Musím říct, že jsem byla hrozně naštvaná. America začala být nerozhodná sice to pořád byla ona, ale už se mi líbila o něco míň...

Naprosto jsem si zamilovala všechny části, kde je s Maxonem. Ať už tobylo jejich první setkání, focení, nakopnutí výsosti, vy víte kam, nebo i jejich znamení, když si chtěli popovídat.

Shrnutí:
Moc se mi líbilo, jak bylo prostředí popisováno. Dokázala jsem se do příběhu vžít a moc se mi líbil styl autorčina psaní. Kniha se rychle četla a děj příjemně ubíhal. 

Postavy:


America - Tato postava mi byla moc sympatická, i když mi ke konci vadila její nerozhodnost, ano vím, že v Elitě si toho ještě užiju. 

Maxon - Další mně opravdu sympatická postava. Jak už jsem psala, zbožňovala jsem všechny momenty, co byl spolu s Americou. Sice byl trochu upjatý, ale ani to mi nevadilo. Zkrátka... TEAM MAXON! :D ♥

Aspen - Tak, aby to nebyly jen kladné postavy... Aspen byl opravdu HODNĚ nesympatická postava, vytvářel mi tam milostný trojúhelník, které já nemám ráda, takže nemám ráda ani tuto postavu. Hlavně mě štvalo, jak se k Americe zachoval a potom se vrátil jakoby nic...



Obálka:


Obálka je podle mě naprosto dokonalá a je to jedna z nejkrásnějších obálek, které jsem, kdy viděla.

Hodnocení knihy:

Uznávám, že jsem dlouho přemýšlela jestli dát 4,5 nebo 5, ale při psaní recenze jsem si uvědomila, že je to opravdu úžasná kniha a těch 5 hvězd si zaslouží...


Můžete se těšit na recenzi na Elitu a První! 

Četli jste Selekci? Jak se vám líbila? Napište mi to do komentářů. :)




Žádné komentáře:

Okomentovat


© Nacházíte se na Fandom before blood CZ.
Úpravu šablony provedla Lucy Lillianne. Titulní obrázek vytvořila Fandom before blood CZ.
Optimalizováno pro Firefox.