Neviditelná knihovna - Genevieve Cogman

PŮVODNÍ NÁZEV: The Invisible Library
PŘEKLADATEL/KA:
ŽÁNR: Fantasy, Pro děti a mládež
NAKLADATELSTVÍ: Omega
ROK VYDÁNÍ (v ČR): 2017
POČET STRAN: 288
VAZBA: pevná (hardback) s přebalem

Děj:

Irene je profesionální špionkou pro tajnou knihovnu, která sbírá knížky ze všech časových období. Irene s novým asistentem Kaiem jsou posláni do viktoriánského Londýna, kde mají získat velice nebezpečnou knihu. Téměř rutinní akce se ale během chvilky promění v noční můru...


Můj názor na knihu:

Už od začátku se na vás valí mnoho informací a i když jsem se knížce snažila věnovat veškerou pozornost, dost informací jsem vypouštěla. Pocit, že jsem právě přečetla dvacet stránek, na kterých se nic nestalo a vlastně jsem se ani nic zajímavého nedozvěděla, mě ubíjel po celou dobu čtení.

Knížka by měla být pro mladší čtenáře. Upřímně, nedokážu si představit, jak můj mladší bratr čte něco, co i pro mě bylo dost komplikované a přesycené zbytečnými informacemi.

Děj se odehrává ve viktoriánském Londýně. Já mám toto období hodně ráda. (Pokud jste na tom stejně, rozhodně doporučuji seriál Penny Dreadful♥.) Bohužel vůbec nebyl využit potenciál tohoto místa a období, což mě dost mrzelo, ze začátku to vypadalo nadějně, ale pak se to zvrtlo.

   ,,Opatrně, Silvere," řekl Vale. Jeho sevření na holi s mečem už nebylo zdaleka tak nenucené jako ještě před několika vteřinami.
,,Nechtěli byste pro své ilegální činy mít žádné svědky, že ne?"
,,Ilegální činy?" Silver se otočil na svého sluhu.
,,Johnsone! Spáchal jsem nějaký ilegální čin?" Johnson se podíval na hodinky. >
,,Ne během posledních tří minut, pane."


Vypůjčím si přirovnání k dortu, který pekl pejsek s kočičkou. Do knížky bylo dáno vše, co má autorka ráda. Upíři, vlkodlaci, draci, fae, což jsou něco jako duchové, tajemné symboly, magické jazyky, superschopnost, souboje, intriky. Co by vystačilo minimálně na celou trilogii, autorka vecpala do 288 stránek. Musí vám být jasné, že knížka je příšerně překombinovaná. Zkrátka méně je někdy více a to by měl autorce někdo připomenout.

Abych jen nekritizovala. Všechny postavy mi byly vcelku sympatické, samozřejmě až na největšího záporáka Albreicha. Ten byl vykreslen velmi přesvědčivě a z knížky úplně sálal strach, který z něj všichni knihovníci měli.

Je tu ještě jedna věc, u které bych se ráda pozastavila. Český překlad. Tato knížka je ještě z doby, kdy Omega neměla korektora. Což zavinilo, že knížka je plná překlepů a kostrbatých vět, které kolikrát ani nedávaly smysl.



Shrnutí:

Neviditelná knihovna je zajímavá knížka, ale zároveň nezajímavá. Proč nezajímavá? Řekněme, že po tom, co je na mě ve škole valeno kvanta informací si otevřu knížku, kde se dozvím víc informací, které nechápu, než při hodinách chemie. A to už je co říct. Takže informace začnu dosti filtrovat, a když se oseká ta hromada informací, hlavní hrdinové jdou pouze na ples a párkrát si skočí do knihovny. Mezi tím sice proběhne hromada drobných zápletek, ale ty se střídají jedna za druhou tak rychle, že není šance, abyste si je pamatovali.

Myslím, že námět knížky je skvělý. Knihovníci, tajné mise, nadpřirozeno a vše propojeno knížkami. Anotace velmi poutavá, ale u anotace to taky skončilo. Zpracování výrazně pokulhávalo. Stále uvažuji, jestli se budu chtít pustit do dalšího dílu. Nejspíš nakonec neodolám a budu doufat, že to byl pouze nepovedený start.




Obálka:

Obálka se mi moc líbí. Námět příběhu krásně vystihuje, úplně z ní vyzařuje magie a tajemno.

Obálky ostatních zemí:




Hodnocení knihy:

Ještě menší poznámka, knížka mi námětem připomínala filmy Flynn Carsen, které naprosto zbožňuji, takže i to zvětšilo má očekávání. O to horší zklamání pak nastalo.



Žádné komentáře:

Okomentovat


© Nacházíte se na Fandom before blood CZ.
Úpravu šablony provedla Lucy Lillianne. Titulní obrázek vytvořila Fandom before blood CZ.
Optimalizováno pro Firefox.