Dokonalá - Gilly Macmillan

PŮVODNÍ NÁZEV: The Perfect Girl
PŘEKLADATEL/KA: Markéta Polochová
ŽÁNR: Thrillery
NAKLADATELSTVÍ: Knižní klub
ROK VYDÁNÍ (v ČR): 2017
POČET STRAN: 384
VAZBA: pevná (hardback) s přebalem

Děj:

Zoe Maiseyová je na první pohled dokonalá a stejně tak zbytek její rodiny. Zoe má hudební nadání a ve škole vyniká, stejně tak její nevlastní bratr. Otčím je úspěšný podnikatel a její matka zkrátka dokonalá manželka. Je vůbec možné že by tato rodina měla i temnou stránku?

Po tom, co je jednoho ráda matka Zoe nalezena mrtvá, vyplave na povrch nejedno tajemství...


Můj názor na knihu:

Abych byla upřímná, ze začátku jsem měla velký problém se do knížky začíst. Nevím jestli to bylo častým střídáním postav, kvůli kterému jsem měla prvních pár stránek v příběhu zmatek, nebo tím, že mi úplně nesedla hlavní postava. Každopádně, po tom, co jsem se dostala přes horší začátek jsem se do knihy začetla.

Příběh se odehrává v současnosti, ale jsou do něj vkládány kapitoly z minulosti Zoe a její matky. Díky nim se dozvídáme o tragédii, která se stala. Tyhle kapitolky nebyly vůbec špatné a pomohly mi dostat se přes nezáživnou první polovinu.

Tato knížka sleduje život jedné rodiny, která má celkem šest členů plus k nim patří jejich právník. Z rodiny mi jako nejlepší přišla jejich teta Tessa s manželem Richardem. Ti se totiž v jednom kuse se nepřetvařovali. Příběh je vyprávěn z pohledu téměř všech. Ze začátku jsem měla zmatek ve jménech a vztazích. Jakmile se ale začtete, dokážete to ocenit.


Jako další pozitivum vnímám schopnost autorky vykreslit postavy. U všech totiž nastal nějaký posun, když si je porovnáte na začátku a na konci. Nejznatelnější byl u Richarda. To byl ze začátku alkoholik, na nejlepší cestě upít se k smrti.

Samostatnou dějovou linií vedle hlavního příběhu byl příběh právníka, který udržoval poměr s tetou Zoe. Právníka Sama jsem měla v knize ráda, ale vložení části jeho příběhu mi přišlo zbytečné. Autorka chtěla pravděpodobně čtenáři zahrát na city, protože to se jí do hlavního příběhu dát nepodařilo, tam čtenáře 'pouze' šokuje. Na mě, to ale působilo lacině.

Děj nabral spád až v druhé polovině. Stal se čtivějším a nemohla jsem se dočkat úžasného finále, které příběh zakončí. Rozuzlení všech tajemství sice bylo zajímavé a asi jednou jsem byla překvapená. Přesto u mě nenastal wow efekt, který bych u psychothrilleru čekala.


Shrnutí:
První polovina knihy byla na můj vkus příliš roztahaná a čtení mě nebavilo. Ale druhá polovina už byla dynamičtější a zajímalo mě, jak vše dopadne. Bohužel závěr nebyl úplně nejlepší. Poslední dobou jsem měla na thrillery štěstí, ale tady jsem sáhla trochu vedle. Zkrátka pro mě jedna z knih 'nenadchne, neurazí'.

Přesto věřím, že se knížka bude mnoha čtenářům líbit. Takže pokud máte rádi příběhy, kde se rozplétají tajemství a odhaluje minulost, měli byste Dokonalou vyzkoušet.


Obálky jiných zemí:





 Hodnocení knihy:

Za poskytnutí knížky na recenzi děkuji nakladatelství Euromedia Group. Knížku si můžete zakoupit na Knižním klubu.

Žádné komentáře:

Okomentovat


© Nacházíte se na Fandom before blood CZ.
Úpravu šablony provedla Lucy Lillianne. Titulní obrázek vytvořila Fandom before blood CZ.
Optimalizováno pro Firefox.