Dcera čarodějnice - Paula Brackston

PŮVODNÍ NÁZEV: The Witch's Daughter
PŘEKLADATEL/KA: Štefan Kaleta
ŽÁNR: Pro ženy, světová literatura, historické
NAKLADATELSTVÍ: Omega
ROK VYDÁNÍ (v ČR):
POČET STRAN: 360 stran
VAZBA: pevná (hardback) s přebalem

Děj:

Celý příběh začíná V Batchcombe ve Wessexu roku 1628. Mladá Bess Hawksmith nalezla tělo své matky viset ze stromu. Před stejným osudem ji může zachránit pouze čaroděj Gideon Masters, ví ale, že za jeho pomoc se platí vysoká cena.

Elizabeth žije na venkově v Anglii, kde naváže přátelství s Tegan, které začne vyprávět svůj životní příběh. Bohužel, Gideon Masters je stále na lovu a nic ho nezastaví před získáním Bissiny duše.




Můj názor na knihu:


Kniha je rozdělena na čtyři části, pojmenované po keltských svátcích. Imbolg - dnes známý jako Svátek světel. Beltain - Magická noc  Litha -  letní slunovrat. Samhain - dnes Halloween. Každá část obsahuje nejprve pár zápisků z deníku Bess, kterou nazvala Knihou stínů. Poté pár stránek ze současnosti, tedy roku 2007, a největší část zastupuje příběh života Bess. 

Nastalo u  mě menší zklamání po zjištění, že se nejedná o knížku popisující magický svět. Čekala jsem nějaké epické souboje, kde se budou metat kouzla, protože přesně takhle na mě knížka na první dojem zapůsobila. Pro někoho se bohužel jedná spíše o historický román, kde se prvky fantasy objevují pouze okrajově a většina zázraků je v bylinkách. Ze začátku jsem měla problém se začíst. Ale velkou váhu přikládám i naprosto hektickému týdnu, ve kterém jsem knížku začala číst.

Do role Elizabeth jsem se nedokázala vžít. Nebyla mi úplně sympatická a místy působila až naivně. Její hádky s Tegan mi přišly po nějaké době úplně zbytečné. Tegan se Elizabeth jednoho dne objevila na zahradě. Postupně se začaly sbližovat, Tegan neměla žádné přátele a to samé platilo o Bess. Elizabeth se nakonec odhodlala a začala Tegan vyprávět svůj životní příběh.

Kouzla jsou nádherná. Pocit, že ti proudí v žilách, že zaplňují tvou mysl, tělo a duši, nemá srovnání. Jako bys byl napojený na nekonečný a prastarý zdroj energie. Jsem pouze vodič, nic víc. Ale přesně v tu chvíli jsem požehnaná, prostě to vím.

Elizabeth mladé Tegan vypráví tři příběhy ze své minulosti. V prvním příběhu Elizabeth vypráví o svém dospívání. Tento příběh byl nejčtivější a pro mě nejzajímavější a nejdrsnější. Druhý a třetí příběh pro mě už byl méně záživný.

Ovšem co musím pochválit, bylo vykreslení prostředí. Autorka si vše, o čem psala, pečlivě nastudovala. Vždy jsem si dokázala místa, kde se příběh odehrával, skvěle představit. Bohužel, to co se tam odehrávalo, šlo mimo mě.

Ještě bych se pozastavila u popisů přírody, ze kterých je cítit láska a úcta ke všemu živému.

Měl by vyjít druhý díl, který se bude jmenovat Návrat čarodějnice. Já se do něj pravděpodobně pouštět nebudu. Z nějakého důvodu mi styl autorky úplně nesedl. Nechci vás ale odrazovat, třeba se vám knížka líbit bude. U mě hodně udělala vysoká očekávání, která jsem po přečtení anotace měla.



Shrnutí:
Mně knížka příliš nesedla a hodnotím ji jako průměr. Některé části byly zbytečně protahované, ale vím, že mnoha lidem se líbila. Nejspíš nezbývá než si knížku přečíst a zjistit, do které skupiny se budete řadit vy.


Obálka:

Většinou nemám ráda lidi na obálkách knížek, ale tato obálka se mi líbí moc. I vnitřek knížky je krásný. Navíc má všitou záložku, což na knížkách zbožňuji.


Obálky jiných zemí:
Kdybych si měla vybrat jednu, tak určitě tu třetí. Přesto si myslím, že naše obálka je hezčí. :)





Hodnocení knihy:



Děkuji nakladatelství Omega za poskytnutí výtisku, pokud vás knížka zaujala, můžete si ji koupit na e-shopu Dobrovský.

Žádné komentáře:

Okomentovat


© Nacházíte se na Fandom before blood CZ.
Úpravu šablony provedla Lucy Lillianne. Titulní obrázek vytvořila Fandom before blood CZ.
Optimalizováno pro Firefox.