Univerzita výjimečných: Zrada - Joelle Charbonneau

KNIŽNÍ SÉRIE: Univerzita výjimečných (2. díl)
PŮVODNÍ NÁZEV: Independent Study
PŘEKLADATEL/KA: Alžběta Kalinová
ŽÁNR: Sci-fi, pro děti a mládež
NAKLADATELSTVÍ: Fragment
ROK VYDÁNÍ (v ČR): 2017
POČET STRAN: 296
VAZBA: brožovaná (paperback)

Děj

Cie se podařilo projít všemi náročnými testy a získala místo na univerzitě v Tosu. Všem studentům byly vymazány vzpomínky na brutální testování. Cia si ho však pamatuje a ze spaní ji budí noční můry. Snaží se odhalit hrůzostrašné tajemství o nejlepší univerzitě a vystavuje se tak obrovskému nebezpečí. Ti nejvyšší totiž začínají mít podezření, že při vymazávání paměti došlo k chybě.


Můj názor na knihu:

Vyvěste prapory, spusťte fanfáry... po necelých 9 měsících jsem se konečně dokopala k sepsání recenze na 2. díl série, ze které jsem neskutečně nadšená a už na mě na poličce čeká 3. díl.

O tom, že Joelle umí psát mě přesvědčila už u prvního dílu. Z druhého dílu jsem měla pocit, jakoby se mi snažila dokázat, že to svede ještě líp. Se Zkouškou jsem měla menší problém v druhé polovině, kde se autorka nechala strhnout mánií Hunger games. Modlila jsem se, aby se vrátila ke svojí vlastní tvorbě, která byla originální, zajímavá a naprosto si mě získala.

Když pracuješ s těmi nejchytřejšími, musíš očekávat, že někdo bude pochybovat o směru, kterým se dáš. Stejně jako pochybuješ ty.
Mé modlitby byly vyslyšeny. Příběh byl originální a čtivý. Hlavní hrdinku jsem si oblíbila už v prvním díle a zbožňuji ji čím dál tím víc. Je sympatická, inteligentní, ví jak své vědomosti zužitkovat. Jsem z ní prostě nadšená. Blíže seznámili s novými postavami z řad studentů. Ti byli dobře popsaní a ke všem jsem si vytvořila nějaký vztah.


Bohužel postavy dospělých mě tolik nezaujaly. Dělily se na dvě skupiny. Záporáky, kteří vraždí nevinné studenty, jsou bezcitní nebo si nejsou schopni přiznat problém. A ty, kteří by byli ochotni položit život, jen aby se o hrůzných praktikách univerzity dozvěděl prostý lid. Byly to dva extrémy a žádná postava nebyla někde na půl cesty.

Někdo křičel. Něco hořelo. Ne. Ne něco. Někdo.

Ještě bych ráda zmínila vztah/nevztah mezi Ciou a Tomasem. Cia ho miluje, ale mně je ne úplně sympatický a jeho lásku mu moc nevěřím. Trochu mi to připomínalo 'vztahy' malých dětí, které jen tak, z ničeho nic napadne, že by asi bylo super spolu chodit. Jelikož já romantické vztahy v knížkách nijak extra nepotřebuji nevadilo mi to, ale myslím, že některým čtenářům by to vadit mohlo.

Po celou dobu příběhu autorka udržuje čtenáře ve střehu. Hezky střídá více akční části s klidnějšími, vždy tak akorát, aby se čtenář nenudil nebo nebyl přesycen dramatem. Od první až po poslední stránku jsem hltala každé slovo a nemohla se od knížky odtrhnout.



Shrnutí:
Druhé díly trilogií bývají většinou nejhorší. Zrada se ale vymyká stereotypům a nasazuje laťku hodně vysoko. Je to inteligentní, zábavné, akční, prostě ANO! V blízké době se budu pouštět do třetího dílu s názvem Odveta a mám vysoká očekávání. Tak snad nebudu zklamaná. 

Sérii bych doporučila všem, kteří mají rádi originální dystopické romány.


Obálka:

Obálka je tentokrát zabarvena do vínové barvy. Stejně jako u prvního dílu je na obálce znak, který měla hlavní hrdina na náramku, tentokrát jsou to váhy. Obálka knížky je nádherná a jen těžko bych se rozhodovala mezi prvním a druhým dílem. 

Obálky jiných zemí:



Hodnocení knihy:

Žádné komentáře:

Okomentovat


© Nacházíte se na Fandom before blood CZ.
Úpravu šablony provedla Lucy Lillianne. Titulní obrázek vytvořila Fandom before blood CZ.
Optimalizováno pro Firefox.