Příliš mnoho Kateřin - John Green

Ahoj! Tak tady je moje další knižní recenze. Snad se vám bude aspoň trochu líbit. Tak jdeme na to...

PŮVODNÍ NÁZEV: An Abundance of Katherines
PŘEKLADATELKA: Veronika Volhejnová
NAKLADATELSTVÍ: Euromedia Group k.s. - Knižní klub
ROK VYDÁNÍ: 2015
POČET STRAN: 240





Stručný děj :
Colin Singleton je zázračné dítě. Už od mala se učí rychle, umí celkem dost světových jazyků, a jeho největší záliba je dělat anagramy ( přesmyčky ) ze slov. Abych vám to trochu objasnila použiju úryvek z knížky ( není to doslovně, protože to bych musela vysvětlit co se dělo předtím a nechci tu spoilerovat )
Když si normální člověk čte knihu / encyklopedii tak si zapomatuje to co je pro něj zajímavé, no a pro Colina je zajímavé všechno. Colin vyhrál i televizní soutěž Mozkovny. Tak a dostáváme se k problému, a vlastně i objasnění názvu. Kateřiny Colinův problém. Colin měl totiž 19 holek, které se jmenovaly Kateřina ( jeho první vztah trval 2 minuty ),ale nejhorší na tom bylo, že Colin dostal kopačky od všech 19-ti Kateřin. Colin má jenom jednoho kamaráda Hassana se kterým se vydá v létě na "výlet" po tom co dostane kopačky od Kateřiny 19. o které si myslel, že je dokonalá. Hassan se snaží aby Colin na Kateřinu XIX. zapomněl. Nakonec skončí v malém městečku Gutshot, kde se seznámí s Lindsay, Hollis, klukem Lindsay Colinem ( kterému Colin s Hassanem říkají TDC - ten druhý Colin ). Colin v Gutshotu začne pracovat na svém teorému.

Colinova rovnice pro jeho teorém... 
Můj názor na knihu :
Takže tohle je další Greenovka... no dobře takhle bych to úplně neřekla.  Abych pravdu řekla tak to téma se mi hrozně líbilo a na knížku jsem se hrozně těšila, koupila jsem si jí už v předprodeji, ale samozřejmě jsem si jí přečetla o pár měsíců později, protože to bych nebyla já.
Tak jdeme na můj první dojem. Ze začátku mi strašně vadily poznámky pod čarou, ale většinou v nich je matematika nebo nějaká jiná užitečná informace, takže jsem si je četla i když mi chvíli trvalo si na ně zvyknout. Už po pár stránkách se mi zdálo, že Colinovi rozumím  jeho sociální problémy, touha jednou něco dokázat. Ne že bych věděla jaké to je chodit s 19-ti kluky, kteří se jmenují stejně :D. Tuhle knihu jsem si oblíbila a možná znáte ten pocit, když se vám hrozně líbí knížka, ale nechcete jí dočíst, protože by potom byl konec příběhu a vy si přijdete tak nějak sami... Jo tak tohle jsme s kamarádkou nazvali PKD - post-knižní-deprese
Jinak taky mi trochu vadilo Colinovo "fňukání" na začátku, ale potom se to zlepšilo  a do příběhu to nezasahovalo. Jako jo jasně muselo tam být jak hrozně je ztrátou Kateřiny zdrcený, ale já tohle moc nemusím, takže asi tak no...

Jedna z poznámek pod čarou :D


Celkové se mi knížka moc líbila, byla vtipná, chápala jsem Colinovu potřebu stát se ze zázračného dítěte něco víc, sice mi tam chyběla nějaká ta akce, ale konec to spravil takže ode mě má knížka...

Hodnocení




Doufám, že se vám recenze líbila a zanecháte mi tu komentář ať už váš názor na knížku nebo jestli vás zaujala a budete si ji chtít přečíst.


                                                                           

*Verča*

4 komentáře:

  1. PKD mám taky a je to hrůza :D Jinak recenze super. Včera jsem knížku držela v ruce v obchodě a nakonec jsem si ji nevzala. Tak uvidim, jestli si jí příště koupím :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D myslím že se dá i stáhnou do čtečky nebo mobilu, ale to není to samý jako když držíš tu knížku v ruce :D jinak děkuju za komentář :)

      Vymazat
  2. Je to úžasná knížka, líbila se mi mnohem víc než Hvězdy nám nepřály, kvůli kterým je takový poprask. Mám v plánu si ji přečíst ještě jednou, protože to byla po dlouhé době knížka, od které jsem se nemohla odtrhnout:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně :) mě se líbilo třeba hledání Aljašky víc než Hvězdy nám nepřály, ale tohle mi přijde jako jedna z úplně nejlepších knížek co napsal. A moc děkuju za komentář.

      Vymazat


© Nacházíte se na Fandom before blood CZ.
Úpravu šablony provedla Lucy Lillianne. Titulní obrázek vytvořila Fandom before blood CZ.
Optimalizováno pro Firefox.