Smrtka - Neil Shusterman

PŮVODNÍ NÁZEV: Scythe
PŘEKLADATEL/KA: Petr Kotrle
ŽÁNR: Fantasy, Pro děti a mládež
NAKLADATELSTVÍ: Yoli
ROK VYDÁNÍ (v ČR): 2018
POČET STRAN: 384
VAZBA: brožovaná (paperback)

Děj:

Lidstvu se podařilo překonat smrt. Nesužují je žadné nemoci, když se stane nehoda, tělo je převezeno do oživovacího centra a za dva tři dny je člověk opět zdravý jako rybička.

Aby Země nebyla přelidněná existuje Cech smrtek. Ten má za úkol kosit vybrané jedince. Každá smrtka má jiná kritéria, takže pokud právě nemáte imunitu, nejste v bezpečí.



Můj názor na knihu:

Kniha vypráví příběh Citry a Rowana. Školáků, které si vybral Ctihodný smrtka Faraday jako své nové učedníky. Během jednoho roku, se mají naučit co nejvíc a na zimním konkláve předvést své fyzické i psychické dovednosti. 'Vyhrát' může jen jeden a poražený bude pokosen.

Svět, ve kterém se vše odehrává je perfektně promyšlený. Nenašla jsem žádná hluchá místa a autor má vymyšleno vše do posledních detailů. Celý příběh působil neskutečně reálně, postavy se chovaly logicky a prostředí bylo dobře popsáno, bez nudných sáhodlouhých popisů.

Příběh je psaný jak z pohledu Citry, tak Rowana. Rowana jsem si oblíbila možná o trochu více, protože mi bylo bližší jeho uvažování. Co se týká romantické stránky knihy byla tam nenásilně vložena, takže i pro moji antiromantickou duši to bylo snesitelné.



Líbilo se mi, že autor většinu smrtek pojmenoval po významných fyzicích. Je to sice drobný detail, ale získal si tím ještě více mé sympatie. Každá Smrtka byla jiná, z některých byla cítit pokora z jiných naopak pýcha a bezcitnost, ale z každé z nich jsem měla respekt.

V ději je jeden zvrat za druhým, menší střídají větší a celou dobu si udržuje skvělé tempo. To co mi obvykle u fantasy chybí je trocha té morbidnosti. Autor se toho ale vůbec nebál. V knížce najdete spoustu popisů kosení a vražd s detaily, které vás donutí zamyslet se, co Neil Shusterman vlastně dělá po večerech.

Pro některé lidi to možná bude moc, například to že jsou lidé, kteří se 'rozplácnou' z mrakodrapu a nechají se oživit, jen aby zabili čas a pak jedna ze Smrtek pokosí matku od rodiny s malými dětmi. Moje temná část duše se v tom ale našla.

Jedná se o moji první přečtenou knihu od tohoto autora a nemohla bych být spokojenější. Dokáže vás vtáhnout do příběhu, navodit temnou atmosféru a překvapovat na každé stránce.



Shrnutí:
Stejně jako zbytek knižních blogerů a booktuberů, jsem nadšená. Smrtka je jednou z nejočekávanějších knížek jara 2018 a chápu proč. Knížka byla čtivá, zajímavá, originální, akční, krvavá, postavy se mi dostaly pod kůži a autor mě nejednou šokoval.

Knížku bych doporučila všem, kteří mají rádi originální příběhy, fantasy a nevadí jim lehce morbidní téma.

Obálky jiných zemí:



Hodnocení knihy:

Žádné komentáře:

Okomentovat


© Nacházíte se na Fandom before blood CZ.
Úpravu šablony provedla Lucy Lillianne. Titulní obrázek vytvořila Fandom before blood CZ.
Optimalizováno pro Firefox.