Černooké Zuzany - Julia Heaberlin

PŮVODNÍ NÁZEV: Black-Eyed Suzans
PŘEKLADATEL/KA: Bohuslava Nováková
ŽÁNR: thrillery, světová literarura
NAKLADATELSTVÍ: Omega
ROK VYDÁNÍ (v ČR): 2016
POČET STRAN: 384
VAZBA: Pevná (hardback) s přebalem






    „Jsem hvězdou do očí bijících bulvárních titulků a strašidelných příběhů, které si děti vyprávějí u táboráku. Jsem jednou ze čtyř Černookých Zuzan. Tou, co měla štěstí.“

Děj:

Hlavní hrdinka Tessa v šestnácti letech zmizela. O pár hodin později byla nalezena téměř mrtvá s další mrvou dívkou a dvěma kostrami v hrobě uprostřed pole, který byl celý vystlaný jednou rostlinou - Čenookou Zuzanou. Tessa utrpěla ztrátu paměti a tak poslední, co si pamatuje je, že šla nakoupit do obchodu. Policie se snaží vypátrat sériového vraha mladých studentek. Nakonec je usvědčen Terrell Goodwin. Po osmnácti letech ve vězení, kdy má být Terrel zavražděn, je Tessa přesvědčována, že Terrell je nevinný, a tak započne rozplétání osmnáct let starého případu...


Můj názor na knihu:

Kniha je rozdělená do tří části. První část se jmenuje Tessa a Tessie. V této části se střídají kapitoly z minulosti Tessy, která trpí ztrátou paměti a na jednu stranu si chce vzpomenout, ale na druhou je ráda, že si nic nepamatuje a kapitoly z Tessiny současnosti, kdy se z ní stala starostlivá matka, která udělá vše pro to, aby ochránila svou dceru. 

Z pohledu Tessie se tak podíváme do průběhu vyšetřování. Vidíme, jak ji její lehce morbidní kamarádka Lydia podporovala a ve všem stála za ní. Tessa z minulosti věřila, že vrahem je Terrell, ale byla ovlivňována spoustou lidí. Společně s Tessou absolvujeme návštěvy psychoterapeuta a veškeré přípravy na soud.



V současnosti je Tesse 34 let. Žije sama se svou dcerou Charlie, jejíž otec je voják, který je většinu času v Afghanistánu, ale kdykoliv ho Charlie potřebuje, nemá problém za ní přiletět. S Tessou jsou už pouze přáteli, ale mají skvělý vztah. Tessa se živí jako umělkyně a dělá vše od sukní až po schodiště ze starých aut. Posledních několik let ji Agnes, která se snažila osvobodit nevinné vězně, přesvědčovala, že je Terrel nevinný. Tessa tomu nepřikládala velkou váhu, protože chtěla před novináři ochránit sebe, ale především svou dceru. Ale poté, co Agnes zemřela na infarkt, si přišla provinile a tak začala spolupracovat s jejím nástupcem Billem a Jo, která se zabývá identifikací těl podle kostí a patří mezi ty nejlepší ve svém oboru.



    „Má matka měla infarkt, babička byla tou divnou a já nejsem, ani nikdy nebudu hrdinkou z pohádky. I když byly všechny také nejdřív obětmi. Sněhurka, otrávena. Popelka, zotročena. Růženka, zavřena. Tessie, pohozena s kostmi.“


Druhá část je Odpočet. Konkrétně odpočet do Terrellovy popravy. Tady se střídají kapitoly ze současnosti se záznamy ze soudního řízení. Kde jsou výpovědi Tessy a Lydie. Tyto kapitoly se četly opravdu rychle a byly příjemným oživením děje. 

V současnosti se celý tým snažící se osvobodit Terrella dostává do stresu, protože jim zbývá necelý měsíc a oni nemají prakticky nic. Často se uchylují k lehce zoufalým činům a chytají se čehokoliv, co by jim mohlo alespoň trochu pomoct.

Poslední části je Tessa a Lydia, tady se dozvídáme víc o jejich přátelství a samozřejmě dojde na závěrečné odhalení. Osoba, která za tím vším stála, by mě ani ve snu nenapadla a vůbec se mi tomu nechtělo věřit. Po tom, co vše vyplavalo na povrch, jsem jenom zírala s otevřenou pusou a musela si ten kousek přečíst ještě jednou, protože jsem tomu nechtěla věřit.


Autorka píše velice poutavě, já se od knížky nemohla odtrhnout a tahala jsem jí všude sebou. Příběh byl skvěle promyšlený. Modlila jsem se, aby nějak nepokazila konec, protože občas se stane, že knížka celou dobu vypadá nadějně a ke konci se něco pokazí, z knížky mám pak smíšené pocity a nejradši bych jí všem doporučila za styl jakým je to napsané, ale nemůžu, jelikož to není úplné a chybí tam třešnička.

Poprvé mě u knihy zaujalo i poděkování. Vlastně veškeré postavy v příběhu jsou někým inspirovány. Pro každou postavu si autorka našla někoho, kdo jí odvyprávěl svůj příběh. Vše pečlivě sepsala do příběhu a postavy tím učinila velice životné a kdyby mi někdo řekl, že něco takového se stalo, věřila bych mu.



Shrnutí:
Já jsem z této knihy maximálně nadšená a lepší start do nového roku jsem si nemohla přát. Autorka skvěle píše a do role Tessy jsem se dokázala vžít. Příběh je napínavý, má spád a nic bych na něm neměnila.


Obálka:

Obálka je nádherná a nevidím tam nic, co by mi vadilo, takže 5 z 5 a jdeme dál.

Obálky jiných zemí:





Hodnocení knihy:





Za možnost přečtení této skvělé knížky děkuji nakladatelství Omega.


Knížku můžete také zakoupit v knihkupectví Knihy Dobrovský.


Žádné komentáře:

Okomentovat


© Nacházíte se na Fandom before blood CZ.
Úpravu šablony provedla Lucy Lillianne. Titulní obrázek vytvořila Fandom before blood CZ.
Optimalizováno pro Firefox.