Poslední hodina - Jeffery Deaver

PŮVODNÍ NÁZEV: The Burial Hour
PŘEKLADATEL/KA: Rajka Marišinská
ŽÁNR: Thriller
NAKLADATELSTVÍ: Domino
ROK VYDÁNÍ (v ČR): 2017
POČET STRAN: 600
VAZBA: pevná (hardback) s přebalem

Děj:

Geniální sériový vrah, který zhudebňuje poslední chvíle svých obětí. Oběti unáší i za bílého dne a po sobě nechává jen malou oprátku. Pro Lincolna Rhyma je to neodolatelný případ a tak vraha, společně s Amélií Sachsovou, pronásledují až do Neapole, kde se snaží pomoci s případem místní policii.


Můj názor na knihu:

Hlavní postavou je Lincoln Rhyme, který mě osobně až tolik nezaujal. Lincoln je geniální detektiv na vozíčku, který toho bez svého ošetřovatele moc nezmůže. Mě zaujaly více jiné dvě postavy. Amélie Sachsová, snoubenka Lincolna Rhyma, a Ercole, lesní policista, který se shodou náhod připletl k případu a pro jeho schopnosti si ho hlavní vyšetřovatel k případu přizval.

Dále mě zaujal obávaný italský kurátor, který ve všech vzbuzoval respekt a možná trochu strach. Stejně jako zbylé hlavní postavy v sobě měl velkou dávku ironie, sarkasmu a myslel si, že je nejlepší na světě. I přes to všechno mě z nějakého důvodu bavil a kapitoly s ním jsem si užívala.

Příběh se odehrává během 7 dní na dvou kontinentech. Začínáme v Americe, kde získáváme základní informace o případu. Potom se vrah přesune do Itálie, konkrétně do Neapole. Rhyme se Sachsovou vraha samozřejmě následují a snaží se tamní policii s případem pomoci.



Jedna z nejzábavnějších věcí na knize bylo střetnutí Americké a Italské policie. Italská policie si do vyšetřování samozřejmě nechtěla nechat zasahovat, takže se snažili Rhyma a Sachsovou vyštípat. Ti se ale nehodlali vzdát bez boje a tak vedle boje s nebezpečným pachatelem bojovali ještě mezi sebou. Jediným spojením mezi těmito skupinami byl Ercole, který k američanům necítil nenávist a rád jim pomáhal i přes strach ze svého nadřízeného.

Ačkoliv knížka není uvnitř po grafické stránce nějak výjimečná, moc se mi tam líbily tabulky k jednotlivým únosům. Během jedné, nebo dvou stránek byl shrnutý celý únos, dozvíme se tak jaké látky byly na místě nalezeny, výpovědi svědků, popis prostředí a mnoho dalšího. To mi přišlo skvělé, protože díky tomu mi přišel případ ještě více reálný.

V celé knížce je řešeno téma uprchlíků, v Neapoli dokonce do jednoho uprchlického tábora nahlédneme. K vyřešení případu dojde přibližně ve třech čtvrtinách knížky a zbylých 100 stránek se už zabývalo čistě problémem s uprchlíky.  Já bych se bez poslední části obešla a ocenila bych jiný závěr.



Shrnutí:

Bavila jsem se s lidmi, kteří četli všechny díly a většinou se shodují na tom, že knížka patří mezi slabší v této sérii. Já jsem si příběh užila, ale možná úplný závěr mě trochu zklamal a tak své hodnocení musím trochu snížit. Přesto autor vytvořil skvělou atmosféru, kterou někteří nevytvoří ani s desítkami mrtvol a je vidět že už je v psaní zběhlý. 

Knížku bych doporučila všem co mají rádi promyšlené příběhy, nemusejí mít zrovna krvavý thriller a neodradí je větší počet stránek.

Obálky jiných zemí:





Hodnocení knihy:

Za poskytnutí recenzního výtisku děkuji nakladatelství Domino. Pokud vás knížka zaujala stejně jako mě, můžete si ji zakoupit na jejich e-shopu.

Žádné komentáře:

Okomentovat


© Nacházíte se na Fandom before blood CZ.
Úpravu šablony provedla Lucy Lillianne. Titulní obrázek vytvořila Fandom before blood CZ.
Optimalizováno pro Firefox.