Deník malého poseroutky: Staré dobré časy - Jeff Kinney



PŮVODNÍ NÁZEV: Diary of a Wimpy Kid - Old School
PŘEKLADATEL/KA: Veronika Volhejnová
NAKLADATELSTVÍ: CooBoo
ROK VYDÁNÍ ( v ČR ): 2016
POČET STRAN: 224
VAZBA: pevná bez přebalu (hardback)

Anotace:

Za starých časů se žilo líp. Nebo ne? 
Tohle je otázka, kterou si Greg Heffley klade, když se jeho město rozhodne dobrovolně odpojit od elektřiny. Moderní společnost má přece své výhody a Greg není stvořený pro staromódní život. Přijde na to, jak tohle celé zvládnout? Nebo je život jak ze staré školy pro kluka, jako je Greg, fakt už moc velké sousto?


Stručný děj:

Je tu nový díl úspěšné knižní série. Gregova matka se rozhodne sepsat petici, díky které by se mělo jeden víkend žít jako za "starých dobrých časů". Kupodivu se jí to povede. Greg nemá co dělat, a tak si s kamarádem Rowlym otevřou stánek s limonádou, který nemá moc velký úspěch, a proto chtějí prodávat vodu dobrovolníkům, kteří uklízejí park. To Gregova matka zatrhne a oba jsou donuceni jít pomáhat.


K Heffleyovým se přistěhuje jejich děda, kvůli kterému je Greg se donucen alespoň trochu osamostatnit, přijde o lísteček na lednici od mamky, který mu připomíná, co všechno si má ráno vzít a udělat a také je nucen zavírat pastu. Říkáte si, co je na tom hrozného? Právě víčko od pasty odstartuje obrovskou řetězovou reakci, kvůli které Greg skončí na Vyprahlé farmě se svojí třídou, kde se vypráví legenda o Silasi Drápovi, což byl farmář, který kdysi dávno na Vyprahlé farmě žil. Potom mu ji ale zabavili a on odešel do lesa, kde se zbláznil a dodnes prý žije poblíž v malé chatičce...

Můj názor na knihu:

Oproti minulému dílu tu bylo podstatné zlepšení. Bylo to vtipnější a celkově promyšlenější. U čtení jsem se bavila a navíc tam byla narážka na knihu Hobit, kterou mám právě rozečtenou.

Nevím, co bych o knize ještě řekla. Má jednoduchý děj, který jsem vám už popsala a žádné velké zvraty v ní nenastávají. Postavy zůstávají téměř stále stejné, což mě například u Grega dost zaráží, protože po všech dílech by u něj mohl být alespoň nějaký ten posun. Kdo mě ale překvapil, byl Rodrick. V minulých dílech se choval nezodpovědně a lehkovážně, teď si ale už našel práci, samozřejmě z donucení rodičů, ale záleželo mu na tom, aby o ni nepřišel a to jsem brala jako obrovský krok, vzhledem k předchozím dílům.

Jako každý díl i tento jsem měla přečtený opravdu rychle. Přesně za 1h a 11minut (dávali jsme si s kamarády v autobuse soutěž, kdo přečte knížku nejdřív, byla to opravdu dlouhá cesta :D).

Obálka:

Barevně se hodí k příběhu, asi jako jediná ze série, protože jinak mi přijde, že barvy ostatních obálek byly vybírány náhodně. Není tam nic úplně skvělého, zkrátka předešlé obálky v jiné barvě, takže za mě 3 z 5 hvězdiček.

Hodnocení knihy:

Recenze na 1. díl (ZDE)



1 komentář:


© Nacházíte se na Fandom before blood CZ.
Úpravu šablony provedla Lucy Lillianne. Titulní obrázek vytvořila Fandom before blood CZ.
Optimalizováno pro Firefox.