Hra s ohněm - Tess Gerritsenová

PŮVODNÍ NÁZEV: Playing with fire
PŘEKLADATEL/KA: Tatjana Jandourková
ŽÁNR: Světová literatura, Thrillery
NAKLADATELSTVÍ: Knižní klub
ROK VYDÁNÍ ( v ČR ): 2016
POČET STRAN: 208
VAZBA: pevná (hardback)

Děj: 

V knize jsou dvě dějové linky. Jedna je ze současnosti a pojednává o houslistce Julie, která při návštěvě Itálie najde v jednom zapadlém antikvariátu notový zápis pro skladbu Incendio. Rozhodne se ji nacvičit, ale pokaždé, když ji hraje stane se něco hrozného. Začne se zajímat o její temnou historii, přičemž se dostane do ohrožení života.



Můj názor na knihu:

Julie mi přišla hrozně milá. Svého manžela Roba a dceru Lily milovala nadevše. Potom začala trénovat skladbu Incendio, která začíná lehce, ale postupně je čím dál těžší a zlověstnější. Julie skladbu hrála celkem dvakrát. Poprvé byl nůžkami ubodaný kocour. Když se to stalo, byla u toho pouze Julie a Lily. Julie v tu dobu hrála na housle, takže z hrozného činu obvinila Lily. 

Upřímně? Naprosto jsem chápala Julie, že vyšilovala. Vždyť její dcera zabila kocoura, kterého měli už přes deset let. Kocoura, se kterým Lily od mala vyrůstala a nikdy mezi nimi nebyl žádný problém. Bála se, že se u Lily projevují geny Juliiny matky, která vědomě zabila svého malého syna. Všichni lékaři ji ujistili, že ve třech letech si jenom není plně vědoma toho co způsobila a nemusí se o ni obávat.

Julie se své dcery trochu bojí, ale doufá, že vše bude dobré. Uplyne pár dní. Julie je s Lily sama doma a chce pokračovat v nácviku skladby. Když je zrovna v té nejsložitější části někdo jí zabodne střep do nohy. Julie se Lily bojí, nechce s ní zůstávat sama a vodí ji na různá vyšetření. Opět se zjistí, že Lily je v pořádku a tak se začnou zabývat psychikou Julie, což když ona podědila nemoc po své matce a vše si vymýšlí?
„Láska,“ zamumlá.„Cože?“„Neslyšíš to? Vášeň, muka v té hudbě. V prvních šestnácti taktech, kde je uvedena melodie, nesmírný smutek a touha. Pak v taktu sedmnáct stoupá horečné vzrušení. Poloha se zvyšuje a noty zrychlují. Skoro si umím představit dva nešťastné milence, jak jsou čím dál zoufalejší.“ Gerda se na mě podívá.„Incendio. Myslím, že je to oheň lásky.“„Nebo pekla,“ pronesu tiše...


Když jsem začala číst nevěděla jsem, že se děj odehrává ve dvou odlišných dobách. Proto jsem byla celkem překvapená, když se najednou objevil nadpis Lorenzo a příběh se přesunul do předválečné doby. Při prvním 'přechodu' z příběhu Julie do Lorenzova života jsem nebyla příliš nadšená. 

Myslela jsem si, že Lorenzův život bude jenom takovým doplňkem do příběhu Julie. Postupně, se ale začala Lorenzova část dostávat do popředí a Juliina byla spíše na odlehčení. Byly tam zachycené emoce. Všechen ten strach a falešná naděje, kterou měli Židé před a během druhé světové války. Každá dějová linka byla jiná. Zatímco Juliina se odehrála v pouhých pár dnech, v druhé se odehrál téměř celý Lorenzův život. Společnou mají pouze lásku k hudbě a strach z vyšší moci.

„To všechno byla lest,“ vysvětlil Marco trpce. „Použili sirény, aby nás překvapili. Nikdo nemohl slyšet, co se děje. A o dědečkovi pořád nemáme žádné zprávy. Povídá se, že dokonce vpadli i do toho pečovatelského domova.“

Kniha čtenáře (nebo alespoň mě) naprosto zmate. Myslela jsem, že to bude fantasy, protože téměř třičtvrtě knížky tomu nasvědčovalo. Později do sebe všechno začne zapadat a autorka z toho skvěle vybruslila. 

Shrnutí:

Knížka je velice čtivá a předčila má očekávání. Líbí se mi, že je děj založený na historii a skladbu, o které celý příběh je složila sama Tess Gerritsenová.

Právě mi došlo jak neskutečně moc krátká je tahle recenze... Ale já už opravdu nevím, co o knížce napsat, aby tu nebyly spoilery, snad už jenom, že pokud máte možnost knížku si určitě přečtěte.


Obálka:

Nevím proč, ale úplně se mi nelíbí. Já většinou osoby na obálce nemusím. Tady mi navíc přijde hrozně umělá. Když už chtěli dát na obálku ženu, možná mohla být dál a na housle hrát. Minimálně na mě by to působilo lepším dojmem. Napište mi jestli se vám obálka líbí nebo byste podpořili můj návrh. (:D)


Hodnocení knihy:

Lorezův příběh mě opravdu zasáhl, ale díky odlehčování děje Juliiným vyšetřováním, které se tam úplně nehodilo, musím snížit hodnocení. 

Za možnost přečtení děkuji nakladatelství Euromedia Group / Knižní klub.
Knihu zakoupíte zde.


Žádné komentáře:

Okomentovat


© Nacházíte se na Fandom before blood CZ.
Úpravu šablony provedla Lucy Lillianne. Titulní obrázek vytvořila Fandom before blood CZ.
Optimalizováno pro Firefox.