Případ ukradeného zubu - William Ritter



Jackaby se vrací, tentokrát s kočkou, která je tak trochu kanibal a koťátky, které jsou napůl ryby.


SÉRIE: Jackaby 2. díl (1. díl Jackaby)
PŮVODNÍ NÁZEV: Beastly Bones
PŘEKLADATEL/KA: Vratislav Kadlec
ŽÁNR: Detektivky, Fantasy, Světová literatura
NAKLADATELSTVÍ: Host
ROK VYDÁNÍ (v ČR): 2017
POČET STRAN: 270
VAZBA: vázaná (hardback) bez přebalu

Děj:

Abigail s Jackabym se pouštějí do dalšího podivného případu. Kočka paní Beaumontové se proměnila v rybu a koťata mají pár šupin. Současně z vykopávek na farmě v odlehlém údolí God's Valley zmizí dinosauří kost. Je možné, že by tyto dva odlišné případy měli něco společného?





Můj názor na knihu:

Knížka je rozdělena do 35 kapitol, všechny jsou psány jako deník Abigail. Občas bylo na konci kapitol nastíněno, kam bude děj směřovat, což mi trochu vadilo, ale naštěstí se to nevyskytovalo nijak často.

V recenzi na první díl jsem říkala, že doufám, že v dalších dílech bude mít Jackaby víc prostoru. Tím, že se v knížce nevyskytovalo tolik popisů, zbylo víc času pro hlavní postavy. Skvěle se vybarvil nejen Jackaby, ale i samotná Abigail. Která si u vykopávek zavzpomínala na své dětství a zase nám o své minulosti pověděla trochu víc. 

Jackaby byl 'praštěný' jako obvykle. Jelikož jsem začala sledovat seriál Sherlock. Jackabyho jsem si představovala jako Benedicta Cumberbatche nebo jako Eddieho Redmaynea (Newt ve filmu Fantastická zvířata).

    Nejenže byl obsah třinácté kapitoly na žádost mého zaměstnavatele vypuštěn - byl vyrván přímo z psacího stroje, roztrhán a použit jako vystýlka do terária jedné obzvláště nedůtklivé žáby.


A teď už k příběhu. Tentokrát je do příběhu vedle detektivky a nadpřirozena zapojena i historie. Dva neustále se dohadující archeologové jsou místy až komičtí a vzdáleně mi připomínali Pata a Mata. Nových postav bylo více. Objevuje se tu postava Hudsona, lovce nadpřirozených zvířat. Hned jsem si ho oblíbila, občas se sice choval jako malé dítě, ale nějak mi to k tomu neohroženému a drsnému lovci sedělo. 

Další postavou je novinářka, která pro dobrý článek udělá naprosto vše. Taková lidštější Rita Holoubková. Nevím, proč mám potřebu postavy přirovnávat k jiným, ale přijde mi, že autor se v některých rysech postav nechal inspirovat jinde. 

Postava, na kterou se v příštím díle těším nejvíc, je Jeny. Tentokrát byla v knize jen okrajově, ale nakouslo se její záhadné úmrtí a věřím, že v tomto duchu bude i příští díl. 

    „Slečno Rooková, jak byste ohodnotila nebezpečnost této situace na stupnici od jedné k avokádu?“
    „Nebezpečnost?“ zaváhala jsem.
    „Ano slečno Rooková, jde mi o váš názor odborníka“
    „Na stupnici od jedné k avokádu? Řekla bych tak... žalud? Možná jezevec?“

Charlie mě celou dobu přiváděl k šílenství! Je jasné, že mezi ním a Abigail to jiskří, ale když má šanci tomu nějak pomoct, tak jenom sklopí uši a přeruší krásný okamžik. Přijde mi, že si hraje na mučedníka, nemůže být s dívkou, kterou miluje, a která miluje jeho, protože se bojí, že pro ni není vhodný.



U druhého dílu mi nebylo už od půlky knížky jasné, kdo za všechno může, takže rozluštění záhady bylo složitější, ale přesto se to dalo k závěru knížky odhadnout. Autor si mě získal originalitou, rozřešení sice nejsou nijak překvapující, ale přesto jsou knížky velmi čtivé a na mě působí jako droga. 

Shrnutí:
Druhý díl se mi líbil ještě víc než první, už jsme byli zasvěcení do světa šíleného F. R. Jackabyho, takže knížka se mohla plně věnovat příběhu a autorovi se to povedlo skvěle. Knížka byla dynamická a nutila číst dál a dál.


Obálka:

Nečekala bych, že se mi nějaká obálka bude líbit stejně, dokonce ještě o trochu více než první díl. Modrá je moje nejoblíbenější barva, ale v kombinaci s oranžovou vypadala naprosto úžasně, těším se, s jakou obálkou se objeví třetí díl, protože zatím jsem z nich maximálně nadšená.


Pro porovnání přidávám obálku prvního dílu. Chtěla jsem původně udělat pár společných fotek, ale knížku jsem půjčila a dostane se ke mně až koncem měsíce. 

Obálky jiných zemí:

Tentokrát žádné obálky z jiných zemí nejsou. Všechny vypadají stejně jako ta naše, ale musíte uznat, že vypadá božsky.

Hodnocení knihy:


Žádné komentáře:

Okomentovat


© Nacházíte se na Fandom before blood CZ.
Úpravu šablony provedla Lucy Lillianne. Titulní obrázek vytvořila Fandom before blood CZ.
Optimalizováno pro Firefox.