Harry Potter a prokleté dítě - J. K. Rowling, J. Tiffany, J. Thorne

PŮVODNÍ NÁZEV: Harry Potter and the Cursed Child
PŘEKLADATEL/KA: Petr Eliáš
ŽÁNR: dobrodružné, pro mládež, fantasy
NAKLADATELSTVÍ: Albatros
ROK VYDÁNÍ (v ČR): 2016
POČET STRAN: 384
VAZBA: vázaná (hardback)

Děj:


Vracíme se zpátky do kouzelnického světa, tentokrát v doprovodu Albuse Severuse Pottera a Scorpiuse Malfoye. Příběh o cestování časem a světa po zásahu do událostí, které musí zůstat neměnné, aby svět existoval tak jak ho známe.






Můj názor na knihu:

Po dočtení Relikvií smrti jsem nutně chtěla pokračování. Po pár letech, jsem se ale smířila s tím, že pokračování prostě nebude. Když jsem se před několika měsíci dozvěděla, že bude další díl mojí oblíbené série měla jsem z toho smíšené pocity. Na jednu stranu jsem se těšila na návrat do Bradavic, ale zároveň jsem se děsila, co z toho nakonec vyleze. Přece jen, ne každé pokračování se povede.

Tato knížka je mylně označována jako osmý díl Harryho Pottera. A je tu hned několik věcí, které vás doslova praští do obličeje, ale hlavní je zpracování. Jedná se o scénář k divadelní hře a tady nastal kámen úrazu.

Proti divadelním hrám vůbec nic nemám. Čtou se rychle, vše je většinou přehledné. Bohužel Harry Potter a divadelní hra dohromady nejdou. U Harryho jsme zvyklí na popis postav a míst, který nás vtáhne do děje. Ve scénáři pro divadelní hru, na to ale není místo. Postavy jsou emočně ploché a buďme upřímní, bez přečtení předchozích dílů bychom se do děje nevžili.

Děj navazuje tam, kde Relikvie smrti skončily. Albus Potter odjíždí poprvé do Bradavic v doprovodu dcery Hermiony a Rona - Rose. Má strach, co se bude dít, když se nedostane do Nebelvíru, ale Zmijozelu. Jeho největší obava se nakonec vyplní a stane se nejen Zmijozelským vyděděncem, kvůli svému otci, ale posmívají se mu prakticky celé Bradavice. Je prý nepovedeným synem velkého kouzelníka.

¨

Albus se uzavírá do sebe a baví se pouze se Scorpiusem Malfoyem, který je v Bradavicích také hodně probírán. Scorpius je totiž údajně synem samotného Voldemorta. Jak je to možné? Scorpiusova matka měla za pomoci obraceče času cestovat zpět do minulosti, kde si všichni domyslíme, co se stalo. Upřímně by mě celkem zajímalo jak by to mělo podle té teorie fungovat... Astorie si sežene vzácný obraceč času, za účelem dostání Pána zla do postele, se kterým otěhotní vrátí se zpátky, narodí se jí syn, kterého bude vychovávatěqě se svým manželem?  Nemůžu si pomoct, ale mě to prostě zní jako blbost. 

Harryho špatný vztah s Albusem trápí, ale neví, jak ho vylepšit. Shodou okolností se Albus se Siriusem dostanou k poslednímu obraceči času. Kvůli jejich lehkovážnosti se odehrají v kouzelnické budoucnosti velké změny. Líbilo se mi to v tom směru, že jsme se dozvěděli pár 'co by, kdyby...', co se mi ale nelíbilo bylo neustálé 'hopsaní' časem sem a tam.

Abych knížku celou jenom nekritizovala... Díky formě scénáře se knížka velice rychle čte a to, že jsme neznali hlavního záporáka se mi líbilo. Taky poznáváme postavy z jiného úhlu a to především Draca, který se ukázal jako milující manžel a především otec. Hermiona s Ronem nedostávají téměř žádný prostor, ale z těch pár stránek, kde se objevili byste je nepoznali. Musíme ovšem chápat, že je to o mnoho let později, všichni mají své rodiny, práci a už zkrátka nejsou takoví jaké jsme je znali.



Shrnutí:
I když jsem knížku dost zkritizovala, stejně jsem ráda, že jsem si jí přečetla. Má své mouchy a rozhodně není dokonalá, ale pokud HP zbožňujete knížku rozhodně nesmíte vynechat.

Obálka:
Obálka mi přijde vydařená a i díky ní je vidět, že se opravdu nejedná o osmý díl jak je všude uváděno. Řekla bych, že se je celkem smutné, že se mi obal líbil mnohem víc než obsah, ale i to se občas stane.


Obálky jiných zemí:
Všechny obálky jsou si velice podobné, což je pochopitelné, protože ta původní je velice vydařená.
Jediná trochu odlišná je tato:


Hodnocení knihy:



Doporučení:
Mám pocit, že to byla booktuberka Markét z kanálu Svět podle Marilee, která řekla, že i některé fanfikce mají více nápadu než tahle knížka. Proto vám doporučuji jednu skvělou fanfikci z wattpadu Co takhle rande Evansová?, která pojednává o Harryho rodičích. Nebudu lhát, když řeknu že byla asi tak milionkrát čtivější, než tato knížka.

Při focení se mi náš minikočičák rozhodl pomáhat, nebo spíš motat pod nohama a když už jsem jí chtěla vyfotit nevydržela ani chvilku na místě. :D


Jaký názor máte na Prokleté dítě vy?


Žádné komentáře:

Okomentovat


© Nacházíte se na Fandom before blood CZ.
Úpravu šablony provedla Lucy Lillianne. Titulní obrázek vytvořila Fandom before blood CZ.
Optimalizováno pro Firefox.