Moudré z nebe - Richard Skolek


PŮVODNÍ NÁZEV: -
PŘEKLADATELKA: -
NAKLADATELSTVÍ: Backstage Books
ROK VYDÁNÍ ( v ČR ): 2015
POČET STRAN: 98
VAZBA: Brožovaná




Anotace:
Kniha Moudré z nebe je dětským deníčkem, který je však určen dospělým čtenářům. Nenajdete zde žádnou literární uhlazenost, žádný vysoký styl, jen vyprávění malého kluka, který si nebere servítky, často odbíhá od tématu a plete páté přes deváté.


Můj názor na knihu:

Hned ze začátku jsem měla jeden problém. Zvyknout si na opravdu silně hovorovou češtinu, ovšem jakmile jsem si zvykla na styl autorova psaní, kniha mě bavila čím dál tím víc. Je to velice zábavné a upřímně v některých částech jsem se celkem viděla např. plavání, sice jsem se nebavila u okraje bazénu, ale říkali jsme s ostatními trenérovi, že je nám zima a mizeli do vířivky :D 
Celá kniha je psána opravdu vtipně a nestane se, že by jste se nudili. Kniha má pouhých 98 stran, ale každá stránka je úžasně napsaná.

Úryvek z knihy:
Ti co mě už sledují delší dobu tak vědí, že ukázku z knihy nepřidávám, ovšem tady
si to neodpustím. Hlavně se neděste té hovorové češtiny jako já na začátku, protože si po pár stránkách zvyknete a už vás to nebude rušit při čtení.

Tak jsem přemýšlel, jestli má pan prezident nohy, protože na vobrázku je mu vždycky vidět jenom hlava, a taky se mu říká „hlava státu“, tak to je divný, žejo, no prostě jsem ho nikdy neviděl celýho, a kdyby měl nohy a to vostatní, tak by se mu přece neříkalo „hlava státu“, i když je teda zase na druhou stranu fakt, že taťkovi sousedi taky někdy říkaj „hlava rodiny“, a přitom taťka normálně nohy má, tak to von pan prezident bude asi taky kompletní. Ale moh by nám ve třídě viset celej, jakože pro sichr.

Postavy:
Hlavní postavou je malý Ríša, který si zapisuje to nejzajímavější co se mu v životě děje. Mně přišel opravdu sympatický, a jak už jsem se zmiňovala, v některých částech jsem si vzpomínala na mojí 1. třídu, první tábor zkrátka moje dětství 

Obálka / Grafické zpracování:
Grafické zpracování se mi celkem líbilo. Není to kandidát na obálku roku, ale k příběhu se dokonale hodí. Dala bych jí 4 z 5-ti hvězdiček.

Hodnocení knihy:


Za poskytnutí e-knihy k recenzi velice děkuji autorovi, který mě oslovil, zda bych nechtěla udělat recenzi na jeho knihu. Ti co mě znají vědí, že jsem prodělala menší infarkt a nemohla jsem tomu uvěřit.
Knihu zakoupíte ZDE


Richard Skolek
Studuje překladatelství anglického jazyka. Psát začal ve čtrnácti letech, publikuje i časopisecky a novinově. Kromě literatury se věnuje i hudbě a divadlu.

Žádné komentáře:

Okomentovat


© Nacházíte se na Fandom before blood CZ.
Úpravu šablony provedla Lucy Lillianne. Titulní obrázek vytvořila Fandom before blood CZ.
Optimalizováno pro Firefox.