Přechod a Dvanáctka - Justin Cronin

Většina lidí si při pojmech upír a knížka vzpomene na twillight, upíří deníky, vampýrskou akademii, školu noci, temnou akademií a jím podobné "kraviny" nechci tím nikoho urážet, protože je čtu taky, ale po přečtení knížek Přechod a Dvanáctka mi to tak zkrátka přijde.

Přechod:

PŮVODNÍ NÁZEV: The Passage
PŘEKLADATELKA: Jana Jašová
NAKLADATELSTVÍ: Euromedia Group, k.s. - Knižní klub
ROK VYDÁNÍ: 2010
POČET STRAN: 688


Dvanáctka:

PŮVODNÍ NÁZEV: The Twelve
PŘEKLADATELKA: Jana Jašová
NAKLADATELSTVÍ: Euromedia Group, k.s. - Knižní klub
ROK VYDÁNÍ: 2013
POČET STRAN: 528


V téhle knížce nejsou upíři takoví ti roztomilí 18-ti letí kluci, které si prostě musíte zamilovat. Tady jsou upíři krvelačné bestie, které mají uvnitř jenom zlomek toho co byli předtím než se nakazili virem...

Tato knížka jak jste si mohli všimnout má opravdu hodně stránek... litovala jsem někdy toho, že jsem je četla všechny ? Ne, tak to opravdu ne. Autor popisuje děj velice podrobně zkrátka přiblíží vám postavu ukáže její minulost připoutá ji k vašemu srdci a potom BUM! a během tří řádků jste bez vaší nejoblíbenější postavy na dalších 5-ti řádcích je rozloučení a děj jede dál... no na tohle tempo jsem si popravdě zvykala celkem těžko ( taky kolik postav jsem tam oplakala ), ale jakmile si na to zvyknete, začnete oceňovat autorovo umění systematické likvidace, vyvražďování nevinných atd.

Další problém, asi největší, u téhle knížky bylo neustále přeskakování o sto let tam o padesát zpátky o dvacet dopředu no prostě hrůza. Jenomže to jsem si na té knížce později zamilovala, to že jsem o ní přemýšlela a rovnala si údaje v hlavě i když jsem knihu zrovna nečetla. Abych se přiznala tak jsem 1. díl četla asi 2,5 měsíce, ale stálo to za to ten 2. díl už byl rychlejší, protože jsem byla zvyklá, nemusela pořád otírat oči od slz abych mohla číst dál a knížku jsem doslova hltala. Tahala jsem je sebou úplně všude, i když jsem věděla, že si nenajdu čas na čtení ve škole měla jsem jí pořád u sebe, protože když mě někdo naštval, tak se stačilo na knížku jenom podívat a byla jsem tak nějak veselejší (jo a teď musím znít jako nějakej úchyl nebo někdo komu zaplatili, aby jim udělal reklamu na tuhle knížku. Můžu vás uklidnit, ani jedno. Teda doufám, protože o tom, že by mi někdo platil nic nevím...)

Takže abych to nějak shrnula knížka je hodně zajímavá a strašně jsem si jí zamilovala, jednak protože jsem podobnou knížku ještě nečetla. Vždycky jsem četla o takových těch úžasných upírech, do kterých se holka zamiluje a oni se snaží se přemoct aby jí neublížili je tam nějaký ten milostný trojúhelník. Stejně všichni vědí jak to skončí, takže tam není co řešit... A proto se mi líbí jedinečnost, kterou tahle knížka určitě má.

A poslední věc, která stojí za zmínku je úžasné grafické zpracování, ať už jde o obálku, díky které jsem si vlastně Přechod koupila, nebo o stránku vždy před kapitolou, kde nikdy nechybí nějaký ten citát nebo báseň...

Hodnocení


Má to dokonalý nápad, ale přece jen, některé části pro mě nebyly zas až tolik zajímavé.

Žádné komentáře:

Okomentovat


© Nacházíte se na Fandom before blood CZ.
Úpravu šablony provedla Lucy Lillianne. Titulní obrázek vytvořila Fandom before blood CZ.
Optimalizováno pro Firefox.