Čarodějka - Martin Čáp

PŮVODNÍ NÁZEV: Čarodějka
PŘEKLADATEL/KA: - 
ŽÁNR: Romány, Pro ženy, Literatura česká
NAKLADATELSTVÍ: Grada (Cosmopolis)
ROK VYDÁNÍ (v ČR): 2016
POČET STRAN: 224
VAZBA: brožovaná (paperback)

Děj:

Oxana pochází z trochu netradiční rodiny. Její tatínek se jmenuje Adriel, maminka Hexana, babička Polyxena a dědeček Hypolit. Nejsou to běžná jména a nejspíš jste uhodli, že patří čarodějům a čarodějkám, žádným čarodějnicím! Ty jsou přece jenom v pohádce. Nechte se okouzlit vtipně podaným životem Oxany, která je sice čarodějka, ale její příběh je zasazen do běžného života.


Toto je čarodějka, vytvořená v mých 8letech. :D Ano, už tehdy jsem byla velmi 'šikovná'. :D


Můj názor na knihu:

Do knížky jsem se pouštěla s tím, že to bude zase nové pojetí kouzelnického světa, nečekala jsem od toho Harryho Pottera, ale i tak jsem byla mile překvapena. Knížka popisuje život Oxany od věku, kdy jí babička s maminkou říkaly, že je čarodějka a ona jim nevěřila, až do její dospělosti.

Oxana řeší naprosto normální problémy každé teenagerky, žádná škola pro čarodějky, život ohrožující situace ani noc podobného. Tím jak je knížka tenká a je v ní nacpaná velká část života Oxany, všechno se odehrává hrozně rychle. Při čtení každé nové kapitoly je vidět, že Oxana od té poslední opět vyzrála a během 41 kapitol se ze ztřeštěné puberťačky změní v dospělou ženu.

Když se sama přesvědčila, že je čarodějka, tím, že omráčila muže, který na ni zaútočil, nevěděla, co s tím. Navíc ze začátku cokoliv řekla, se nakonec stalo skutečností. Například vymluvila se, že nemůže jít na oslavu, protože jí hrozně bolí zub? O dva dny později měla nateklou pusu a kroutila se bolestí.

    Když už naše rodina přede mnou přestala tajit, že máme čarodějné kořeny, rozhodla se babička Polyxena, že bude něčím prospěšná, než dojde v budoucnu na to, že bude hlídat pravnoučata. Ode mě. V šestnácti letech mě kluci zajímali. Dokonce víc než gymnazijní učivo, ale rozmnožovací tendence jsem rozhodně neměla. 
S dovršením osmnácti let se rozhodla přestat úplně používat magii, ale víte, jak to dopadá... Nakonec se naučí svůj dar využívat. Kouzla využívala hlavně pokud to bylo nutné, například když se ztratil pes její kamarádky, ale i pro nějaké triky, aby udělala radost kolegům. I přes veškeré snažení Oxana

Příběh Oxany je vyprávěn v lehkostí, za účelem pobavit čtenáře. A že to autorovi šlo skvěle. Bavila jsem se od začátku do konce, většinou se jednalo o úsměvné situace, ale jednou nebo dvakrát jsem měla i záchvat smíchu.

Když to přirovnám k již zmiňovanému Harry Potterovi, kde Rowlingová vytvořila zcela nový svět, v Čarodějce je vše zasazeno do běžného života. Martin Čáp stvořil něco nového a mě to bavilo. Je to zatím druhý český autor, který si mě získal a přesvědčil mě, že bych domácí autory neměla zatracovat. Martin Čáp je i autorem knihy Můj psí život, o které jednu dobu mluvilo hrozně moc lidí a už chápu proč. Pokud budu mít možnost, určitě si knížku přečtu.


    Máš v sobě tolik sex-appealu jako pytel brambor. Prozradil mi, když jsem jednou unavená podlehla jeho choutkám. 
Shrnutí:

Skvělá úsměvná, odpočinková knížka, kterou přečtete během jednoho odpoledne. Tím, jak je knížka tenká si udržuje skvělé tempo a není tam žádná 'vycpávková' kapitola, během které by byla šance se nudit. Knížku bych s klidem dala i nečtenáři. Není to nic náročného, není potřeba u knížky přemýšlet a stačí se dobře bavit.

Obálka:

Krásná, jednoduchá, za mě 5 z 5 hvězdiček.



Hodnocení knihy:


Za skvěle strávené odpoledne děkuji nakladatelství Cosmopolis
Knížku si můžete zakoupit zde.




Žádné komentáře:

Okomentovat


© Nacházíte se na Fandom before blood CZ.
Úpravu šablony provedla Lucy Lillianne. Titulní obrázek vytvořila Fandom before blood CZ.
Optimalizováno pro Firefox.