Infernum - Mark Maria Kraft

PŮVODNÍ NÁZEV: -
PŘEKLADATEL/KA: -
ŽÁNR: Thriller, dobrodružné
NAKLADATELSTVÍ: Grada - Cosmopolis
ROK VYDÁNÍ (v ČR): 2017
POČET STRAN: 312
VAZBA: pevná (hardback) s přebalem


Děj:

Ve Vltavě bylo nalezeno zohavené ženské tělo. Vyšetřovatelka Eva společně s Jakubem se snaží zjistit, kdo je vrahem. Při tom ale narazí na propletenou síť kontaktů, kdo ale tahá za nitky? Může právě tento člověk být tajemným vrahem?



Můj názor na knihu:

První věc, která se mi na knížce nelíbila bylo členění kapitol. Kapitoly byly neskutečně dlouhé. Nevím jak ostatní, ale já mám raději kratší kapitoly. Díky nim působí děj dynamičtěji. Navíc nesnáším, když musím skončit uprostřed kapitoly, ať už kvůli tomu, že vystupuji z autobusu nebo protože se mi zavírají oči a dalších 15 stránek prostě nepřečtu. 

Ze začátku příběhu jsem byla zklamaná, vyšetřovatelé byli přecitlivělí, jako by se jednalo o jejich první případ a místo trhání kytiček, což by jistě také považovali za velmi smutnou událost, se dostali k brutální vraždě. 

Postupně jsem se ale do příběhu začetla, střed knížky byl ideální, ale ke konci už mi to přišlo překombinované. Ano, autorka chtěla čtenáře zaujmout za každou cenu, ale minimálně bez dvou překvapení bych se obešla. Bylo tam prostě až moc vztahů a náhod v malém okruhu lidí.

Olga přinesla ze své malé kuchyňky termosku a začala krátce nastiňovat nejdůležitější podrobnosti, které zjistila v posledních hodinách.
Komisařka se na patoložku vyděšeně podívala a zašeptala: ,,Přestaň, Olgo, prosím tě.''

Hlavní hrdinka si pravděpodobně přišla jako bohyně sexu, protože se vyspala s každým, kdo byl alespoň trochu ochotný. A pokud nebyl, tak ho ochotným učinila. Jakkoliv moc jsem proti stereotypům v detektivkách, to, že se jedna z hlavních vyšetřovatelek vrhá z jednoho chlapa na druhého mě nebavilo.

Její pomocník Jakub nebyl příliš výrazný, v podstatě jen vyšetřovatelku Evu vozil od jednoho milence ke druhému a mezitím spolu prohodili pár sexuálních narážek. Postava, která mě hodně zaujala byla patoložka Olga, ta ale bohužel nedostala moc prostoru. Celkově je postav v příběhu hodně a měla jsem menší problém se orientovat v tom, kdo s kým má jaký vztah.

Po jazykové stránce knížka nebyla špatná, ale občas se v ní objevovala zvláštní slova a slovní spojení. Nebo výrazy, které se v dané situaci nehodily, nebo byly špatně použité. Takových případů tam bylo asi šest, takže nic hrozného, ale byly tam.

Shrnutí:

Knížka je rozhodně netradiční, jde v ní převážně o sex a detektivní zápletka je odsunuta do pozadí. Převážně ke konci je knížka dost surová a kdyby autorka stvořila jinou hlavní postavu možná by mě příběh bavil více. Hlavní hrdinka Eva se jako vyšetřovatelka chová minimálně a většinou si hraje na sexuální bohyni.

Vím, že jsem v recenzi knížku hodně zkritizovala, přesto jsem se do ní začetla a zajímalo mě jak to bude dál. Já od knížky čekala něco úplně jiného, takže jsem byla trochu zklamaná, ale věřím, že si své čtenáře najde.


Obálka:

Obálka je zajímavá, trochu děsivá a k příběhu skvěle sedí. 4 z 5hvězdiček.

Hodnocení knihy:




Za recenzní výtisk moc děkuji nakladatelství Cosmopolis. Pokud vás knížka zaujala, můžete si ji zakoupit na stránkách Grady.

Žádné komentáře:

Okomentovat


© Nacházíte se na Fandom before blood CZ.
Úpravu šablony provedla Lucy Lillianne. Titulní obrázek vytvořila Fandom before blood CZ.
Optimalizováno pro Firefox.