Nuly - Chuck Wendig

PŮVODNÍ NÁZEV: Zeroes
PŘEKLADATEL/KA: Lenka Faltejsková
ŽÁNR: thriller, dobrodružné
NAKLADATELSTVÍ: Knižní klub
ROK VYDÁNÍ (v ČR): 2017
POČET STRAN: 472 stran
VAZBA: pevná (hardback) s přebalem

Děj:

Pětice naprosto nesourodých hackerů, kteří byli kvůli několika špatným rozhodnutím svedeni dohromady, za účelem spolupráce pro vládu. Ta jim nedá jinou možnost než souhlasit, pokud ještě někdy chtějí vidět své blízké v pořádku.

Můj názor na knihu:

Nemusíte se bát, že se budete ztrácet v termínech, pokud technologii příliš nerozumíte.  V tomto ohledu knížka není příliš náročná a vystačíte si se základy.

V první části se seznamujeme s jednotlivými postavami, zjišťujeme jak se dostali do hledáčku americké vlády, jaké měli pro své jednání důvody a jak byli odvlečeni ze svých životů. Ve vyprávění příběhu se postavy po kapitolách střídají. Pro lepší přehlednost je vždy na začátku kapitoly uvedeno o kterou postavu se jedná a kde se děj odehrává. Ale občas bylo přeskakování v ději pro mě trochu zmatečné.

Wade je nejstarší člen, který žil sám daleko od lidí a udržoval kontakt pouze se svými informátory. K ostatním se hlavně ze začátku choval hodně odtažitě, ale jako člen skupiny byl nenahraditelný.

Chance Dalton je s technikou málo zkušený, za to mu skvěle jde komunikace a manipulace s lidmi.

Daltonovi? Který by nedokázal hacknout ani čokoládovou tyčinku?

DeAndre se už od mala snažil udělat dojem na svou matku. Jeho životním cílem bylo ji konečně jednou překvapit a toho dosáhl až když se mu podařilo jí koupit nový luxusní dům. Jak tvrdil všeho dosáhl legální cestou, to ale samozřejmě není pravda. De Andre mi chvílemi přišel jako malý vystrašený kluk, když ale byla potřeba dokázal tuto stránku potlačit a stal se z něj bojovník.

Aleena pomáhala svým přátelům ze Sýrie, kteří bojují za svobodu. A pokud by na nabídku vlády nekývla byla by odsouzena jako teroristka. Aleena na mě působila hodně upjatě a zásadově, ale občas si tuto masku sundala.

Nejlepší mi přišla Raegan. Její cynismus, brutální upřímnost, dost často bezcitné chování... chvílemi jsem si říkala, že mám s postavou dost společného.


,,Přečtěte si knížku. Knížky byly předchůdkyněmi televize.''
Další protesty. Hollis pokračuje ve výkladu: žádné pití, kouření, žádné drogy (Raegan zaúpí). Žádné rvačky (Raegan opět zaúpí). Žádný pohlavní styk. (,,Tak to mě rovnou můžete zabít,'' zabručí Raegan)
Druhá část už se odehrávala na Lovecké chatě, kde pohromadě žilo několik skupin hackerů. Každý tým měl někdo na starosti a panoval zde vězeňský režim. Během práce pro vládu nejen Nuly, ale i ostatní týmy opakovaně naráží na Týfón, umělou inteligenci, která je nebezpečnější než si kdokoliv myslel.

V tomto bodě se příběh stane hodně akčním a krvavým. Postavy umírají jako na běžícím páse a autor se v tom hodně vyžívá. Já jakožto člověk zvyklý na vraždění George R. R. Martina, jsem s tím neměla žádný problém. Myslím si ale, že pro citlivější povahy by se to mohlo stát překážkou. 

Všichni jsme jenom jedničky a nuly. Jde jen o to poznat, kdo je jednička a kdo nula.

Nemohu se ubránit menšímu přirovnání k filmu Sebevražedný oddíl (Suicide Squad). Ten měl taky skvěle našlapaný děj, nesourodou skupinu lidí a vtipné hlášky. Po dokoukání jsem byla naprosto nadšená! Když jsem se nad ním ale zamyslela, začala jsem zjišťovat, že to až takový zázrak nebyl. Přesto jak do filmu tak do knížky bych se s radostí někdy pustila znovu.



Shrnutí:
Jedná se o moji první knížku s hackery a celkově z tohoto prostředí. Už od začátku mě knížka bavila a posledních 100 stránek jsem přímo hltala. Postavy působily hodně reálně. Slibovaný černý humor, trefné hlášky a nadupaný děj se opravdu dostavily a já byla nadšená. Bohužel musím strhnout jednu hvězdičku za úplný závěr. Přišlo mi to moc protahované a už jsem se na děj nedokázala pořádně soustředit.


Obálka:

Obálka je hodně vydařená a k příběhu dokonale sedí. 5 z 5hvězdiček.
Obálky jiných zemí:

Jediná odlišná obálka je tato americká. V porovnání s naší se mi tolik nelíbí. Možná proto, že v  porovnáním s naší nemá hezké barvy.

Hodnocení knihy:



Za možnost přečtení této knížky děkuji nakladatelství EuromediaGroup. Pokud vás knížka zaujala můžete si ji zakoupit na e-shopu Knižního klubu.

Žádné komentáře:

Okomentovat


© Nacházíte se na Fandom before blood CZ.
Úpravu šablony provedla Lucy Lillianne. Titulní obrázek vytvořila Fandom before blood CZ.
Optimalizováno pro Firefox.